BDO: Veranderen kost tijd

In een reactie op het AFM-rapport laat BDO weten dat veranderen tijd kost. Het accountantskantoor vraagt daarom meer ruimte om de ingezette veranderingen binnen de organisatie te kunnen borgen.

BDO: “Wij vinden het verandertraject, van het accountantsberoep in algemeenheid en die van onze eigen organisatie in het bijzonder, van groot belang. BDO is voortvarend van start gegaan met de implementatie van de 53 maatregelen, zoals genoemd in het rapport In het publiek belang. Wij zien de eerste resultaten van onze inspanningen om deze maatregelen te realiseren ook terug in de bevindingen van de AFM. De ambitie om te veranderen reikt soms verder dan de organisatie kan realiseren. Wij (h)erkennen dan ook dat wij in 2016 nog niet in staat waren om binnen een relatief kort tijdsbestek alle maatregelen met voldoende diepgang te implementeren. Het is duidelijk dat we moeten versnellen en committeren ons ook hieraan.”

BDO: “Eind 2016 is een aantal grote projecten gestart die betrekking hebben op de verandermaatregelen, met name in de pijlers beheersing, gedrag en cultuur. Deze projecten zijn in volle gang en hebben een lange doorlooptijd. De effecten van deze verandermaatregelen vanaf december 2016 tot en met heden zijn niet meegenomen in dit rapport. Een voorbeeld daarvan is het organisatiebrede kwaliteitsprogramma BDO Horizon. Veranderen kost tijd en wij vragen daarom meer ruimte om de ingezette veranderingen binnen de organisatie te kunnen borgen. Vol motivatie en vertrouwen werkt BDO verder aan een op kwaliteit gerichte cultuur en organisatie.”

Gerelateerde artikelen