Als je niet naar een klant hoeft mag je best in spijkerbroek komen, zegt Crowe Horwath LLP. Of thuis werken, dat mag ook.
28 januari 2016
De Amerikaanse tak van Crowe Horwath heeft formeel aangekondigd de dress code voor de medewerkers te versoepelen, net als de mogelijkheden om vanuit huis te werken. Allemaal om nieuw talent aan te kunnen trekken en oud te behouden, zeggen ze.
Volgens de nieuwe dress code, die “What to Wear” genoemd is, mag een accountant die een hele dag op kantoor werkt en daarbij géén klanten in den vleze spreekt, voortaan informeel gekleed gaan, bijvoorbeeld in een spijkerbroek – en dat niet alleen op vrijdagmiddag, maar elke dag van de week.
Het tweede beleidsstuk, getiteld “Where to Work,” staat medewerkers voortaan toe te werken waar ze zichzelf het meest productief achten, indien hun performance-manager op de hoogte is en ermee instemt.
Volgens Jim Powers, Crowe CEO, is het nieuwe beleid “gefundeerd op vertrouwen in onze mensen en hun eigen oordeelsvermogen. Ik geloof er heel sterk in, dat mensen gemotiveerder en daardoor productiever zijn als je erop vertrouwt dat ze doen waarvoor ze ingehuurd zijn.”
Voortaan beoordeelt Crowe Horvath niet meer (alleen) op dress code en aanwezigheid, maar “meten we wat echt belangrijk is”…
Crowe Horwath LLP volgt hiermee het voorbeeld dat eerder bijvoorbeeld Baker Tilly gaf in hun ‘Dress For Your Day‘ beleid.
Gerelateerde artikelen
AccountantWeek.nl informeert over zaken die voor accountants, medewerkers van MKB-accountantskantoren en hun klanten écht relevant zijn. Als lid ben je altijd op de hoogte van het laatste nieuws.
Ontvang de gratis nieuwsbrief Word nu lidPersonalia
Tom Bijkerk zit op tax...
Sandra Berendsen is sinds 2023...
Chris Douma blijft in 2025...
Vacatures
Van de Kamp & Van Gelder
Markt Update
De vierjarige scale-up uit Gent...
Koppelingen met banken maken dat...
Hoe identificeer en openbaar je...
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
AccountantWeek.nl is onderdeel van Sijthoff Media, dé partner voor (finance) professionals. Benut de vele advertentiemogelijkheden.
Daan Commandeur
Partner Manager