AFAS wint B2B Marketing Award met campagne Accountancy Scan
AFAS heeft zich uitgedaagd om eerder in het aankoopproces op relevant wijze met zijn potentiële klanten in aanraking te komen. De campagne rondom Accountancy Scan was de eerste die zich niet alleen richtte op leadgeneratie, maar vooral op leadinspiratie. De presentatie van marketingmanager Sander Seton en de resultaten overtuigden zowel het publiek als de jury, bestaande uit Ment Kuiper (IDMK Trainingen, voorzitter), Nord van de Mosselaer (Tele2 Nederland) en Marije van Donselaar (NUON Business Nederland).
Koppeling marketing en sales
“We zijn heel blij met deze prijs. Het is een beloning voor het hele marketingteam en er spreekt waardering uit voor de manier waarop we met marketing bezig zijn”, zegt Seton. “We realiseren nog altijd de afspraken voor onze Sales, dat blijft ook zo. Maar we zijn nu ook in staat om in elke fase van het aankoopproces onze potentiële klanten te bereiken en te beraken. De inzet van marketing automation en andere slimme applicaties zorgt ervoor dat we ook de resultaten kunnen volgen, van contact tot contract.”
Rabobank en ABN Amro
Het was de 7e keer dat het B2B Marketing Forum de B2B Marketing Award uitreikte. Behalve AFAS waren Rabobank en ABN Amro Lease genomineerd. Rabobank presenteerde in ‘de Fabrique’ in Utrecht de case rondom het verniewde contentplatform IkGaStarten, terwijl ABN Amro Lease de transformatie van de website van informatiekanaal naar leadkanaal had ingezonden. AFAS hield de genomineerden uit het bankwezen achter zich en ging naar huis met de Award, een opleidingscheque van Beeckestijn Business School / IDMK en een masterclass van spotONvision.