Accountants blijven worstelen met social media en ‘content marketing’

blijkt uit onderzoek naar hoe 50 grootste Britse accountants zich presenteren op internet en social media...
Grant Thornton UK is de kampioen, wat betreft het demonstreren van hun ervaring en expertise door middel van website nieuws, blogs en berichten op sociale media, zo blijkt uit onderzoek door Passle, een organisatie die ondernemingen helpt met social media presentie en zogenaamde ‘content marketing’. 
 
Mazars en Kingston Smith zijn goede ‘tweede’ op de lijst. Passle onderzocht hoeveel ‘knowledge pieces’ of inhoudelijke verhalen de kantoren publiceerden, hoeveel social media volgers zij hebben (LinkedIn, Facebook, YouTube en Twitter), hoe geëngageerd die zijn en wat hun Klout score is. 
 
De 50 kantoren bleken in 2015 meer dan 3200 van dergelijke knowledge pieces gepubliceerd te hebben. Dat lijkt heel wat, maar na enig rekenwerk komt Passle op 0,3 artikeltje per medewerker per jaar, en die waren gemiddeld slechts 500 woorden lang. 
Het is duidelijk, aldus dienstverlener Passle, dat het gemiddelde kantoor niet gezegend is met veel medewerkers die een leuk artikel over hun specialisme, expertise of recente succesvolle opdracht kunnen schrijven. En dat is jammer, want met dat soort ‘content’ haal je veel nieuwe klanten binnen, en overtuig je de huidige dat ze niet naar een andere accountant op zoek hoeven te gaan – bijvoorbeeld omdat uw kantoor niet met de tijd meegaat.  
De on-line competenties van de gemiddelde accountant zijn niet alleen qua inhoudelijke bijdragen beperkt – ook blijkt dat de top-50 gemiddeld slechts 2 tweets per dag versturen.
 
Meer over content marketing en wat uw collega’s daaraan en daarmee doen leest u door het rapport te downloaden via accounting.rankmyfirm.com
Gerelateerde artikelen