Accountant Flynth lanceert start-up Fonkel
Naast de online toegang tot de bedrijfsadministratie, krijgt de ondernemer structurele ondersteuning van een persoonlijk adviesteam, dat hem adviseert op strategisch en fiscaal gebied maar hem bijvoorbeeld ook bijstaat op het gebied van personeelszaken. Het adviesteam signaleert kansen en risico’s en helpt koers te bepalen en vast te houden op basis van marktkennis en benchmarks.
Doorlopend inzicht in actuele cijfers
Bas Hidding, voorzitter van de Raad van Bestuur van Flynth adviseurs en accountants kijkt met trots naar deze ontwikkeling: “De wensen van bepaalde groepen ondernemers veranderen. In plaats van een jaarlijks gesprek om de cijfers door te nemen, willen ondernemers volledig geautomatiseerd werken en doorlopend inzicht in hun actuele cijfers. Deze veranderen immers dagelijks en daar wil je als ondernemer op kunnen sturen. Via het dashboard kunnen we daar met Fonkel inzicht in geven. Het gesprek moet voornamelijk gaan over kansen verzilveren en de toekomst en dan niet slechts één gesprek per jaar maar steeds wanneer er behoefte aan is. Vooral voor bedrijven die geen maatwerk in hun administratie nodig hebben is dit een perfecte oplossing.”
Efficiency
Ronald Houtveen, lid van de Raad van Bestuur van Flynth vult verder aan: “De samenwerking tussen Fonkel en de ondernemer is in de basis volledig digitaal via een app. Gegevens worden altijd binnen 24 uur verwerkt. Ondernemers melden zich online aan via http://www.metfonkel.nl/. Vervolgens kiest de ondernemer een passend pakket met een vast tarief per maand en kan hij direct aan de slag. De administratie doet Fonkel tegen kostprijs. De drie smaken abonnementen zijn inclusief diverse adviesuren passend bij het ambitieniveau van de ondernemer. Het abonnement is op elk moment opzegbaar. Het adviesteam van Fonkel hanteert ruime openingstijden die passen in de huidige tijdsgeest. Ook in de toekomst zal Fonkel zich blijven doorontwikkelen zodat haar dienstverlening optimaal blijft aansluiten op de klantwensen.”