Yuki Robotic Assistant haalt facturen op en verwerkt ze in boekhouding
“De nieuwe Robotic Assistant zal de manier van werken van zowel accountants als ondernemers ingrijpend veranderen. Zelf inloggen op de websites van leveranciers of bonnen en facturen inscannen is er niet meer bij. Leveranciers sturen hun facturen naar InvoiceSharing die ze omzet in UBL. De assistent haalt ze vervolgens automatisch op en verwerkt ze,” aldus Yuki.
Direct in de boekhouding
De Robotic Assistant van Yuki maakt gebruik van IDR (Intelligent Document Recognition) en instelbare herkenningsregels. Hierdoor komen de facturen keurig uitgesplitst direct op de juiste plek in de boekhouding.
Toewerken naar robotic accounting
Volgens Lucas Brentjens, CEO van Yuki, past de Robotic Assistant in het streven van Yuki terugkerende administratieve handelingen zoveel mogelijk te automatiseren. "Met de Robotic Assistant zetten we weer een flinke stap naar ons einddoel: Robotic Accounting. Dat is een manier van boekhouden waarbij de accountant zich kan concentreren op zijn adviesrol en de ondernemer zo veel mogelijk actueel inzicht heeft. De Robotic Assistant wordt ieders ideale financieel medewerker."
De Robotic Assistant zit standaard in Yuki.