Creëer een beter verdienmodel met nieuwe diensten
Partnerbijdrage van:
Veel ondernemers zullen zich na de crisis afvragen hoe ze belastingschulden en overheidssteun kunnen terugbetalen, zonder dat dit grote liquiditeitsproblemen veroorzaakt. De ondernemer wil zo snel mogelijk weer ‘back in the game’ zijn en eventuele tekorten aanvullen. Tegelijk is hij bezig met overleven, want hoe levensvatbaar is zijn onderneming nog? Als accountantskantoor wilt u cliënten die met deze problematiek te maken hebben ondersteunen. Zou het niet mooi zijn als u hen nog meer werk uit handen kunt nemen? Dit kan door het aanbieden van nieuwe slimme diensten.
Uw cliënten worden met deze nieuwe diensten nog beter ontzorgd en adequaat geholpen. Het gevolg? Een win-winsituatie. Want u heeft niet alleen een blijere klant, ook uw totale kantooromzet zal stijgen. Deze nieuwe dienstverlening moet u natuurlijk wel goed kunnen faciliteren, anders wordt de gegenereerde omzet teniet gedaan.
Hoe pakt u dit aan? Veel cliënten zullen naast deze services namelijk nog steeds de traditionele diensten door u willen laten uitvoeren. Dit zou betekenen dat er in de huidige situatie weinig capaciteit overblijft voor het bedienen van nieuwe cliënten. Bovendien weet u als accountant dat goede service alleen verleend kan worden op het moment dat alle data actueel is. Dan kunt u ondernemers écht goede sturingsinformatie geven.
Compleet nieuwe manier van samenwerken
Het aanbieden van nieuwe diensten vraagt om een nieuwe en efficiëntere manier van (samen)werken. Visma.net Accountancy maakt dit perfect mogelijk. Om te beginnen kunt u met deze oplossing uw traditionele diensten robotiseren. Hier komt dus weinig tot geen handmatig werk meer aan te pas. Het gevolg van deze efficiëntere werkwijze is dat u tijd overhoudt. Tijd die uw kantoor kan besteden aan het verlenen van slimme nieuwe diensten en services. Bovendien zorgt deze hoge mate van automatisering ervoor dat u veel meer cliënten tegelijkertijd kunt bedienen. Het uitbouwen van uw klantenbestand behoort dus ook tot mogelijkheden. De software biedt u alle mogelijkheden en maakt uw kantoor toekomstbestendig.
Hoe te beginnen
Bij het ontwikkelen van uw eigen nieuwe diensten begint u bij uw cliënt. Vraag uzelf af wat u uw verschillende cliënten of cliëntgroepen wilt bieden. Waar zijn zij het meeste bij gebaat? Voor een zzp’er is dit anders dan voor een grote mkb’er. De eerste wil vaak een eenvoudige omgeving en zo min mogelijk zelf doen. De tweede heeft wellicht een eigen administratief medewerker en wil zelf meer informatie inzien. Natuurlijk hoeft u niet meteen voor al uw cliënten nieuwe diensten te creëren. Begin klein en kies een klantgroep waarvoor u mogelijkheden ziet.
Meerwaarde bieden
Vraag u ook af welke meerwaarde u wilt en kunt bieden, zonder nog naar de software te kijken. Aan de hand daarvan gaat u concrete doelen opstellen, niet alleen kwalitatief maar ook kwantitatief. Druk dus iedere toegevoegde waarde ook uit in geld en tijd. Als dit duidelijk is kunt u aan de slag met de inrichting van uw Visma.net-omgeving.
Business-changing
Visma.net Accountancy is dermate flexibel dat u echt dienstverlening op maat kunt bieden. U overlegt samen met uw cliënt wat deze nodig heeft. Welke administratieve processen wil hij zelf uitvoeren en wat gaat uw kantoor doen? Omdat u binnen hetzelfde platform samenwerkt kunt u precies bepalen waar uw cliënt over beschikt. Zo kunt u een zeer onderscheidende dienstverlening opzetten met standaardsoftware. Deze nieuwe manier van werken is echt business-changing. Met unieke diensten kunt u zich onderscheiden van de concurrentie en wordt uw kantoor toekomstbestendig.
Wilt u hier meer over weten? Neem een kijkje op onze website!
[avg-advertorial slug=”accountancy-expo-2021-|-online-ontdekkingsreis”]