Vier dingen die door het IoT snel zullen verdwijnen
16 november 2015
Het Internet of Things maakt op korte termijn een aantal dingen die nu nog vanzelfsprekend zijn compleet obsoleet.
Onderzoeksbureau IDC schat dat de IoT-markt tegen 2020 verdrievoudigd zal zijn tot een waarde van anderhalf biljoen euro. En 50 miljard ‘dingen’ zullen via het net gegevens uitwisselen.
Dat betekent onherroepelijk dat ons dagelijks leven gaat veranderen. Vier dingen die we nu nog normaal vinden zullen zeker op korte termijn verdwijnen.
1. Betaalkaarten.
Paypal, ApllePay of AndroidPay – voor transacties zal het plastic kaartje, al dan niet met biometriscxhe gegevens verrijkt, niet meer nodig zijn.
2. Wachtwoorden
Iedereen zucht onder de last van te veel te ingewikkelde wachtwoorden, dan wel is slordig door overal nonchalant dezelfde pincode(s) te gebruiken. De Halifax-bank gebruikt de hartslagpatronen van zijn cliënten als identificatie: een armbandje dat die hartslag opvangt maakt unieke cardiogrammen die toegang geven tot internetbankierfuncties.
3. Auto- en huissleutels
Op dezelfde manier zullen ook sleutels tot het verleden gaan behoren. Of het nu gaat om de voordeur, de auto of de fiets: bluetooth of NFC zijn veiliger en minder gemakkelijk te verliezen en te misbruiken.
4. Identiteitsbewijzen
Voor het controleren van identiteiten is de toepassing van biometrie al geheel accepté. Veel biometrische gegevens worden al op afstand geverifieerd – waarmee de tussenopslag op bijvoorbeeld een paspoort in feite overbodig wordt.
Gerelateerde artikelen
AccountantWeek.nl informeert over zaken die voor accountants, medewerkers van MKB-accountantskantoren en hun klanten écht relevant zijn. Als lid ben je altijd op de hoogte van het laatste nieuws.
Ontvang de gratis nieuwsbrief Word nu lidPersonalia
Ze gaat zich richten op...
Katja Hilckmann-Winkel en David Versteeg...
PwC Nederland heeft Seda Foppen...
Vacatures
Alpina Group (vacatures)
de Woningstichting
2theloo
Markt Update
Impact op investeringen in fleetvergroening...
Fiscale wijzigingen 2025 vereisen heroverweging...
Accountants groeien door innovatie en...
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
AccountantWeek.nl is onderdeel van Sijthoff Media, dé partner voor (finance) professionals. Benut de vele advertentiemogelijkheden.
Daan Commandeur
Partner Manager