‘Uitgaven aan advertenties stabiel’
De bestedingen aan reclames op internet, op de radio en in de bioscoop stegen in 2017. Andere media moesten het stellen met minder geld van adverteerders, meldt marktonderzoeksbureau Nielsen.
Alles bij elkaar liepen de mediabestedingen vorig jaar op met minder dan 0,1 procent op tot een kleine 4,7 miljard euro. Een jaar eerder was er nog sprake van een groei van 1,4 procent.
Dat de bestedingen vrijwel gelijk bleven, is volgens Nielsen vooral te danken aan de met 8 procent gestegen inkomsten uit onlinereclames. Die compenseerden de terugloop in nettobestedingen aan reclame in gedrukte media (-9 procent) en op televisie (-5 procent), een ontwikkeling die al jaren aan de gang is.
De grootste stijging nam Nielsen waar bij bioscopen, het kleinste mediumtype. Zij zagen hun advertentie-inkomsten met 23 procent toenemen tot een recordhoogte.
AccountantWeek.nl informeert over zaken die voor accountants, medewerkers van MKB-accountantskantoren en hun klanten écht relevant zijn. Als lid ben je altijd op de hoogte van het laatste nieuws.
Ontvang de gratis nieuwsbrief Word nu lidPersonalia
Vacatures
Markt Update
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
AccountantWeek.nl is onderdeel van Sijthoff Media, dé partner voor (finance) professionals. Benut de vele advertentiemogelijkheden.
Daan Commandeur
Partner Manager