Tien tech-nieuwtjes die u misschien gemist heeft
Microsoft beweert dat haar spraakherkenning-software nu betere resultaten oplevert dan professionele notulisten. Misschien kunnen we binnenkort dus weer gaan dicteren, in plaats van alles zelf te moeten intikken.
Een nieuwe app voor kostendeclaratie van Travelbank maakt de administratie niet alleen supersimpel, maar berekent ook wat ‘normale’ kosten zouden zijn voor een business trip. Declareert de medewerker minder, dan krijgt zij een geldelijke beloning.
Een andere nieuwe app à la Tinder, maar dasn strikt zakelijk, maakt congresbezoek (en zakenreizen) aangenamer, en helpt u te netwerken. Met DineHero vindt u in de pauze en na de laatste sessie eveneens eenzame en verlegen collega’s die best met u een borrel willen drinken en/of dineren.
Uw (mannelijke en vrouwelijke) medewerkers kunnen binnenkort eenvoudig zien of u hen wel genoeg betaalt. Werving- en selectiedienst Glassdoor biedt cliënten een simpele tool om marktconforme salariseisen te bepalen.
Yelp biedt samen met ReviewPush een tool om klantrecensies (ook op Facebook etc) te monitoren, erop te reageren, de trend te analyseren en dergelijke ‘customer reviews’ te benchmarken.
Facebook heeft een aantal nieuwe features aangekondigd, die MKB-bedrijven helpen hun producten en diensten aan de man te brengen. Zo kunnen restaurants via Facebook reserveringen aannemen en verwerken in Microsofts nieuwe Bookings app ( in Office 365).
Adverteerders via Google kunnen binnenkort ‘automatisch’ directe respons van lezers ontvangen en verwerken zonder ingewikkelde formulieren etc.
Uber staat her en der onder druk, maar niet stil. Recentelijk werden de eerste vaten bier afgeleverd met een chauffeurloze vrachtwagen; op enkele plekken begint het pizza’s etc te distribueren (op basis van ‘surge pricing’) en last but not least werkt Uber aan een vliegende auto.
Delta Airlines biedt de mogelijkheid om uw bagage real time te lokaliseren en volgen, met een Radio Frequency ID (RFID) tag en een app op uw smartphone, natuurlijk.
Startup http://giphy.com/ heeft al weer elke dag 100 miljoen gebruikers, die hun emails, tweets en facebookposts etc. ‘opfleuren’ met al dan niet ‘animated’ gifs.
Welke innovatieve technologie of toepassing heeft uw kantoor afgelopen weken in gebruik genomen?