Thuismarkt doet softwarebedrijf Exact goed
De Delftse leverancier van administratiesoftware richt zich de laatste jaren sterker op MKB'ers in Nederland en België. Die nieuwe strategie werpt nu vruchten af, aldus topman Phill Robinson.
Lees ook: Phill Robinson, CEO Exact: “We innoveren voortdurend”
De omzet steeg met 14 procent tot het recordniveau van 209 miljoen euro, terwijl het bedrijfsresultaat uitkwam op 57 miljoen euro tegen 19 miljoen euro in 2017. Exact kreeg er in de Benelux vorig jaar 59.000 nieuwe klanten bij voor zijn onlinesoftware voor bedrijfsadministratie, waardoor ruim 400.000 voornamelijk mkb-bedrijven nu werken met de software.
Exact heeft als doel zijn omzet in de komende vijf jaar te verdubbelen en de leidende speler te worden in de Benelux. Daarvoor kocht de onderneming al drie bedrijven om haar positie in Nederland en België te versterken. Een jaar eerder deed de softwareleverancier nog Amerikaanse bedrijfsonderdelen van de hand. Zelf kwam Exact ook in andere handen. Eigenaar Apax sloot vorig jaar een overeenkomst over de verkoop van het bedrijf aan de Amerikaanse investeerder KKR.
Topman Robinson gaf aan te verwachten dat Exact op eigen kracht verder zal blijven groeien en zei dat ook actief wordt gekeken naar overnames voor uitbreiding.
AccountantWeek.nl informeert over zaken die voor accountants, medewerkers van MKB-accountantskantoren en hun klanten écht relevant zijn. Als lid ben je altijd op de hoogte van het laatste nieuws.
Ontvang de gratis nieuwsbrief Word nu lidPersonalia
Vacatures
Markt Update
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
AccountantWeek.nl is onderdeel van Sijthoff Media, dé partner voor (finance) professionals. Benut de vele advertentiemogelijkheden.
Daan Commandeur
Partner Manager