Recruitmentcampagne van PwC met KNVB

PwC heeft in samenwerking met de KNVB en Players United een nieuw arbeidsmarktconcept ontwikkeld: PwC’s Oranje Selectie. De selectie bestaat uit studenten en young professionals die op wedstrijddagen van het Nederlands Elftal door ex-international Arthur Numan op een programma worden getrakteerd.

Volgens Jolanda Lamse, lid van de raad van bestuur van PwC, is deze campagne een nieuwe manier om jonge talenten met PwC kennis te laten maken en aan de organisatie te verbinden. ‘Om talenten aan ons te binden, moeten we creatief zijn. We denken ons hiermee te onderscheiden op de arbeidsmarkt en een andere kant van PwC te laten zien.’

PwC Oranje Selectie

PwC’s Oranje Selectie komt dit jaar vijf keer in actie. Voor ieder duel  wordt een andere doelgroep geselecteerd. Studenten en young professionals nemen op wedstrijddagen van het Nederlands Elftal deel aan een selectieprogramma onder leiding van Arthur Numan. Uit de deelnemers kiest Numan elf spelers die de PwC Oranje-selectie vormen. ‘Ik kies een team dat alleen maar bestaat uit toptalenten. Samen met hen bezoek ik de wedstrijd Nederland-Turkije’, zegt Numan. ‘Zij beleven de wedstrijd als een echt team, dat klaar moet staan om in te vallen als de bondscoach een beroep op hen doet’.

Voorbereiding

In aanloop naar het duel krijgt de selectie een professionele voorbereiding. Na aankomst in het Ronald McDonald Centre in Amsterdam volgt een persconferentie, een tactische voorbespreking, warming-up en definitieve selectie door Numan. De deelnemers die afvallen voor de definitieve selectie, gaan gewoon mee naar de ArenA om de wedstrijd van het Nederlands Elftal te volgen.

Gerelateerde artikelen