Q&A Accountancy Expo: WeFact
WeFact is een online programma, speciaal ontwikkeld voor de ondernemer om eenvoudig offertes en facturen te maken, maar ook om inkoopfacturen te verwerken, met de mogelijkheid om te koppelen met het boekhoudpakket van de accountant. Bezoek de stand van WeFact tijdens Accountancy Expo op 27 oktober 2020.
Zeven vragen aan Nicole Cornelis van WeFact:
1. Wat houdt je bezig bij WeFact?
Wij maken financiële processen efficiënter voor ondernemers en hun accountants. Denk aan offertes die online geaccepteerd kunnen worden of facturen die je met een betaallink kunt versturen. Daarnaast houdt WeFact in de gaten wanneer er betalingsherinneringen verstuurd moeten worden en kun je ook inkoopfacturen verwerken in WeFact.
Deze zaken gebeurden vroeger veelal op papier en het proces had veel voeten in de aarde. Dankzij WeFact kan dit gemakkelijk en snel online, zowel via de computer als mobiele telefoon.
2. Wat doen jullie om accountants juist nu te helpen?
Al enige tijd zien wij een verandering in de accountancybranche. Daarbij verschuift de focus van accountants- en administratiekantoren: van verwerker van de financiële administratie naar adviseur van de MKB-ondernemer op basis van de financiële administratie. Realtime cijfers zijn dan cruciaal. WeFact faciliteert een gespreide aanlevering én verwerking van facturen.
Daarnaast is het vooral in deze tijd van belang dat fysiek contact gemeden wordt. Dankzij WeFact kan de ondernemer zijn facturen dagelijks online doorzetten naar de boekhouder, zodat deze altijd actueel inzicht heeft en eventuele advisering online kan doen.
3. Hoe denk je dat de huidige situatie invloed heeft op de markt en het werk van de accountant?
Door de huidige situatie zijn we allemaal min of meer gedwongen om online samen te komen en deze nieuwe manier van werken te omarmen. Wij denken dat dit een boost zal geven op het gebied van automatisering van financiële processen. Dat geldt voor zowel ondernemers als hun accountants.
4. Hoe speelt WeFact hierop in?
WeFact faciliteert het online werken al jaren. Door het optimaal inzetten van WeFact lopen processen efficiënter en geeft dit de accountant ruimte voor andere zaken.
5. Van welke (technologische) mogelijkheden kunnen kantoren nog meer gebruikmaken om tijd of geld te besparen of waarde toe te voegen voor hun klanten?
Om toch het klantencontact te behouden, lijkt het ons goed om je te verdiepen in de verschillende soorten software die er zijn op het gebied van online vergaderen. De klant hoeft niet naar het kantoor te reizen, maar er is toch persoonlijk contact en documenten kunnen samen online bekeken worden.
[avg-advertorial slug=”accountancy-expo-2020-jouw-ontdekkingsreis”]
6. Heb je voorbeelden van klanten en welke resultaten de inzet van jullie product of dienst heeft opgeleverd?
Op onze website staan voorbeelden van klanten en de behaalde resultaten:
- Administratiekantoor Marck
- Rijkse Accountants & Adviseurs
- DRV Accountants & Adviseurs
- Tromp Advies Accountants – Belastingadviseurs
7. Welke innovaties in jullie product komen er dit jaar? Zijn die te zien tijdens Accountancy Expo?
Het verwerken van de inkoopfacturen in WeFact is sterk verbeterd in de afgelopen tijd en hiervoor staan nog een aantal mooie features op de planning. Ook willen wij een Engelse interface gaan ondersteunen voor buitenlandse werknemers in Nederland. Meer hierover vertellen we graag tijdens Accountancy Expo.