Q&A Accountancy Expo: TriFact365
TriFact365 levert speciaal voor accountants een hypermoderne cloudoplossing voor digitale verwerking van inkoopfacturen, verkoopfacturen en bonnetjes. Bezoek de stand van TriFact365 tijdens Accountancy Expo op 27 oktober 2020.
Zes vragen aan Kristian van Dijk, product owner bij TriFact365:
1. Wat houdt jou bezig bij TriFact365?
Met behulp van onze slimme factuur- én regelherkenning kun je als accountant binnen no-time de facturen van je klanten (volautomatisch) verwerken. Je hebt alleen nog maar een controlerende taak.
Ook beschikt TriFact365 over een uitgebreide autorisatiefunctie voor het goedkeuren van documenten.
2. Welke belangrijke trends zien jullie in de accountancy of bij administratiekantoren?
We merken dat veel accountantskantoren verwachten dat in de periode 2020-2030 een ‘supercomputer’ de boekhouding overneemt. Een veelgehoorde term hiervoor is Robotic Accounting. Dit is dus ook een middel om menselijke arbeid te besparen of weg te nemen.
Wat ons betreft, betekent dit voor iedere organisatie die hiervan afhankelijk dat het opletten is geblazen! Want als je erover nadenkt, dan heeft de geschiedenis bewezen dat organisaties tijdig moeten reageren als nieuwe technieken oude werkzaamheden in korte tijd vervangen.
Zoek maar eens op Google naar het wegvagen van de Nederlandse textiel- en scheepbouwbranche in de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw.
3. Hoe speelt TriFact365 hierop in?
Binnen onze software zijn diverse toepassingen van Robotic Accounting terug te vinden. Denk hierbij aan:
- de elektronische uitwisseling van facturen via API’s (connectoren)
- elektronische factuurverwerking
- het automatisch gepresenteerde boekingsvoorstel
- automatische e-mailherinneringen voor het fiatteringsproces
- pushnotificaties voor autorisatie in de mobiele app
En we staan niet stil. We werken continu aan nieuwe verbeteringen en technieken die tot doel hebben om handelingen te verminderen.
4. Van welke (technologische) mogelijkheden maken kantoren volgens u nog te weinig gebruik? Waar laten kantoren waarde liggen?
Waar de meeste kantoren inzien dat Robotic Accounting de toekomst is, merken we ook nog steeds dat er kantoren zijn die moeilijk durven af te stappen van de traditionele werkwijze.
Veel van deze kantoren bedienen klanten die minder bereid zijn om mee te gaan met deze ontwikkelingen en nog steeds ordners met papieren facturen aanleveren. Logischerwijs ontstaat er dan de angst dat klanten weglopen indien het kantoor zijn werkwijze gaat aanpassen.
Ons advies: begin bij de klanten die vooruitstrevend zijn en al interesse hebben getoond in digitalisering en automatiering. Gebruik deze cases bij het overtuigen van jouw andere klanten en richt gezamenlijk het ideale verwerkingsproces in.
5. Heb je een voorbeeld van een klant en welke resultaten de inzet van jullie product of dienst heeft opgeleverd?
Onlangs hebben we nog een accountantskantoor gesproken over de toegevoegde waarde die TriFact365 voor ze heeft opgeleverd.
Toen ze begonnen met de software, hadden ze tijdbesparing voor ogen. Ze hadden echter niet verwacht dat het aantal administraties zou gaan verdubbelen. Desondanks gaat het verwerken van de facturen en bonnetjes veel efficiënter en sneller.
Er is een continue stroom van documenten, waardoor de piekdrukte in de btw-maanden ook een stuk minder is. We schreven hierover een blogpost op onze website.
6. Welke innovaties in jullie product komen er dit jaar? Zijn die te zien tijdens Accountancy Expo?
Begin 2020 hebben wij als een van de eerste cloudleveranciers 100 procent automatische regelherkenning geïntroduceerd. Tijdens Accountancy Expo zullen we dit gaan demonstreren bij onze stand én tijdens onze partnersessie.
Verder verwachten we de komende tijd de eerste stappen te zetten richting het volautomatisch boeken van facturen. Uiteraard hopen we dit ook te kunnen laten zien tijdens Accountancy Expo!