Q&A Accountancy Expo: OneLinQ
Deze keer, vijf vragen aan Jorn Plantinga, Partner Manager Accountancy bij betaalplatform OneLinQ. Als Partner Manager is hij verantwoordelijk voor de aansluiting en ondersteuning van accountants en salarisadministrateurs op het platform.
1. Welke belangrijke trends zien jullie in de accountancy en/of bij administratiekantoren?
“Momenteel zien wij dat veel accountants en administratiekantoren bezig zijn met een digitale inhaalslag. Verder is klantenbinding een belangrijk aandachtspunt. Digitalisering en automatisering maken de werkzaamheden van de accountants en administratiekantoren makkelijker en efficiënter. De verwachting is dat dit op termijn verschillende administratieve en boekhoudkundige werkzaamheden overbodig maakt.”
2. Hoe speelt OneLinQ hier op in?
“Het OneLinQ Cloud platform is gekoppeld met alle Nederlandse banken. Hierdoor is het niet meer nodig om je betalingen handmatig in het bankportaal te uploaden. OneLinQ zorgt ervoor dat salarisbetalingen, loonafdrachten en factuurbetalingen automatisch naar de bank gestuurd worden. Dit proces neemt een groot deel van de handmatige administratieve werkzaamheden weg. We sturen notificaties wanneer nieuwe betalingen opgehaald zijn of goedkeuring nodig is omdat de betaaldatum nadert.”
[avg-advertorial slug=”kom-naar-accountancy-expo-2020″]
3. Welk probleem lossen jullie op voor accountants- en/of administratiekantoren?
“OneLinQ ondersteunt accountants en salarisadministrateurs met de nieuwste innovaties op het gebeid van betalingen in Europa. OneLinQ biedt één platform voor alle typen betalingen, incasso's en cashmanagement. Zo wordt efficiëntie, transparantie en controle met de hoogste beveiligingsniveaus gewaarborgd. Onze applicaties zorgen voor digitalisering en automatisering bij de accountant en administratiekantoren. Door ons aanpak besparen wij hen tijd en mankracht, zonder dat de huidige processen aangepast hoeven te worden. Door het automatiseren van het betaalproces bij de eindgebruiker zorgen wij ook voor een stuk klantenbinding en verhogen de veiligheid. Daarnaast kunnen wij accountants voorzien van up-to-date bankafschriften.”
4. Heb je een voorbeeld van een klant en welke resultaten het heeft opgeleverd?
“Een quote van onze klant ANB: ‘De koppeling met OneLinQ zorgt ervoor dat salarisbetalingen en loonafdrachten automatisch opgehaald worden en verstuurd worden naar de bank. Het is heel simpel. In OneLinQ log je in, je gaat naar de betreffende betaling, zegt wanneer de betaaldatum moet zijn, keurt de betaling goed en je bent klaar. Het downloaden en inlezen van SEPA bestanden is hiermee verleden tijd’, zegt Suzan van Beurden (ANB).
5. Welke innovatie(s) in jullie product komt/komen er dit jaar? Zijn die te zien op de Expo?
“Wij hebben recent de SlryPay app geïntroduceerd waarmee je eenvoudig je salarisbetalingen en loonafdrachten kan goedkeuren en vrijgeven op je telefoon. OneLinQ haalt de betalingen automatisch op uit het salarispakket en stuurt de gebruiker een notificatie via de app. Hierna hoef je alleen nog maar goed te keuren in onze App. Inloggen bij de bank is niet langer nodig. Wij zullen op de Expo live demo’s geven van de SlryPay app. Daarnaast gaan wij dit jaar een factuur oplossing lanceren die gekoppeld is met de belangrijke boekhoudpakketten. Wat betreft betalingen en transactie informatie hebben we vorig jaar ons PSD2 / Open Banking platform gelanceerd. Hiermee wordt koppelen met een bank nog eenvoudiger. We zijn nu volop bezig om banken binnen Europa hierop aan te sluiten.”