Q&A Accountancy Expo: Irrus

In de rubriek Q&A stellen we u voor aan exposanten van Accountancy Expo 2020. Maak deze keer kennis met Irrus.

Irrus ontwikkelt en implementeert oplossingen voor geautomatiseerde dossiervorming en documentcreatie in Microsoft Teams en SharePoint. Deze zijn gekoppeld aan de klant of projectadministratie in hun CRM of ERP. Bezoek de stand van Irrus tijdens Accountancy Expo op 27 oktober 2020.

Zeven vragen aan eigenaar Niels Vervoort van Irrus:

1. Wat houdt je bezig bij Irrus?

Wij willen de toepassingen van Microsoft 365 onderdeel maken van de dagelijkse bedrijfsvoering van onze klanten. Daardoor kunnen zij maximaal profiteren van de mogelijkheden die deze toepassingen bieden voor de gestructureerde opslag van klantgerelateerde bestanden, documenten en e-mails.

2. Wat doen jullie om accountants juist nu te helpen?

Wij brengen structuur en uniformiteit in de digitale dossiervorming en documentcreatie van accountants. Dit geeft ze de mogelijkheid om optimaal samen te werken, op de zaak, thuis of onderweg.

3. Hoe denk je dat de huidige situatie invloed heeft op de markt en het werk van de accountant?

Accountants moeten nog sneller kunnen inspelen op de actualiteit en samen met hun klanten kijken naar de toekomst. Hierbij zal gestructureerd, digitaal en locatieonafhankelijk (samen)werken en communiceren een speerpunt zijn.

4. Hoe speelt Irrus hierop in?

Vanwege een enorme toename in het gebruik van Microsoft Teams, hebben wij versneld onze oplossing hiermee geïntegreerd. Zo is de gebruikersadoptie eenvoudig en kunnen accountants snel gebruikmaken van de nieuwe functies.

5. Van welke (technologische) mogelijkheden kunnen kantoren nog meer gebruikmaken om tijd of geld te besparen of waarde toe te voegen voor hun klanten?

Door gebruik te maken van Microsoft Power BI, kunnen accountants hun klantdossiers uitbreiden met interactieve rapportagemogelijkheden. Met behulp van Microsoft Power Automate kunnen zij werkprocessen en contactmomenten vereenvoudigen en automatiseren.

6. Heb je een voorbeeld van een klant en welke resultaten de inzet van jullie product of dienst heeft opgeleverd?

Kab Accountants maakt gebruik van onze oplossing voor geautomatiseerde dossiervorming in SharePoint Online, gekoppeld aan de CRM-software van Simplicate. Voor elk bedrijf of iedere klant in het CRM wordt automatisch een digitaal dossier in SharePoint Online aangemaakt.

De documenten die staan in de klantdossiers, krijgen automatisch labels met relevante klantgegevens. Daardoor zijn deze eenvoudig terug te vinden met de krachtige zoekfunctie.

Met de functies voor documentcreatie onderhoudt het kantoor alle ruim zeventig documentsjablonen voor Microsoft Office. Vanuit een klantdossier kunnen ze de templates gebruiken voor het maken van documenten. Daarbij gebruiken ze de stamgegevens uit het CRM.

Op die manier zorgen ze voor uniforme communicatie en zeer gestructureerde dossiervorming, wat flinke tijdbesparingen oplevert.

7. Welke innovaties in jullie product komen er dit jaar? Zijn die te zien tijdens Accountancy Expo?

Onze oplossing breiden wij uit met de mogelijkheid om inkomende en uitgaande e-mails automatisch te archiveren in de klant- of projectdossiers. Deze toepassing zal tijdens Accountancy Expo beschikbaar zijn.

Daarnaast bieden we de mogelijkheid om met de documentcreatiemodule ook marketingmateriaal te personaliseren, zoals whitepapers en (bedrijfs)presentaties in Microsoft PowerPoint.