Q&A Accountancy Expo: ICT Concept

In de rubriek Q&A stellen we u voor aan exposanten van Accountancy Expo 2020. Maak deze keer kennis met ICT Concept.

ICT Concept is een dienstverlener die accountantskantoren in Nederland automatiseert en beveiligt. Bezoek de stand van ICT Concept tijdens Accountancy Expo op 23 juni 2020.

Zes vragen aan Hendri van Norden, Directeur Sales en Marketing bij ICT Concept:

1. Wat houdt jou bezig bij ICT Concept?

Ik ben Directeur Sales en Marketing bij ICT Concept. Ik adviseer professionals in de juridische sector, accountancy en het MKB. Ik help klanten met het uitdenken, ontwerpen en bouwen van ICT-oplossingen op maat. Ik deel onze kennis graag, niet alleen met collega’s en klanten, maar ook met leergierige beslissers in de markt.

2. Welke belangrijke trend(s) zien jullie in de accountancy of bij administratiekantoren?

Digitalisering is een belangrijke trend die wij zien in de markt. Accountants en administratiekantoren zijn hier volop mee bezig, maar tegelijkertijd koesteren ze de persoonlijke relatie met hun klanten.

3. Hoe speelt ICT Concept hierop in?

Onze deskundigheid ligt op het gebied van ICT. Daarmee nemen we repeterende standaardwerkzaamheden weg bij onze klanten. Denk aan de arbeidsovereenkomsten die ze moeten opstellen. Met onze dienst Modellengenerator kunnen ze dit proces automatiseren.

Daarnaast maken we de transitie van papier naar digitaal mogelijk. Bijvoorbeeld met oplossingen op het gebied van printen en scannen. Tot slot maken we het plaatje compleet met moderne werkplekken en een veilige cloudinfrastructuur.

4. Van welke (technologische) mogelijkheden maken kantoren volgens jou nog te weinig gebruik? Waar laten kantoren waarde liggen?

Kantoren maken nog te weinig gebruik van tools die ze saai werk uit handen nemen. Of van koppelingen tussen all-in-oneprinters of multifunctionals en de administratie.

Hierdoor missen ze de kans om zich meer bezig te houden met waar ze goed in zijn. Dat is helemaal het geval als je beseft dat soms wel 80 tot 90 procent van het werk te automatiseren is. Dit levert kantoren enorm veel efficiëntie, tijd en daarmee geld op.

5. Heb je een voorbeeld van een klant en welke resultaten de inzet van jullie product of dienst heeft opgeleverd?

Onze klant Salarisfactory maakt gebruik van Modellengenerator. Hiermee kunnen ze bijvoorbeeld arbeidsovereenkomsten genereren. Aan de hand van enkele vragen genereren ze in een handomdraai een juridisch document.

Dankzij de integratie met NMBRS kunnen ze dit doen op basis van gegevens uit de salarisadministratie. Dit bespaart tijd die anders opgaat aan knippen en plakken in foutgevoelige Word-sjablonen.

6. Welke innovatie(s) in jullie product komt/komen er dit jaar? Zijn die te zien tijdens Accountancy Expo?

We zijn bezig met de verdere doorontwikkeling van Modellengenerator. Tijdens Accountancy Expo tonen we de laatste stand van zaken. Bezoekers van Accountancy Expo kunnen hier zelf ervaren hoeveel tijd en geld ze kunnen besparen bij het genereren van overeenkomsten.