Q&A Accountancy Expo: Eshgro
Eshgro is een Cloud Service Provider die organisaties begeleidt in hun digitale transformatie naar een slimmere werkplek. Bezoek de stand van Eshgro tijdens Accountancy Expo op 27 oktober 2020.
Een Q&A met accountmanager Max Verbiesen van Eshgro:
1. Wat houdt jou bezig bij Eshgro?
Als accountmanager new business focus ik mij op twee dingen: contact leggen met prospects en de wensen die er zijn invullen. Daarnaast houd ik mijzelf op de hoogte van zowel het werkveld van de accountant als de ontwikkelingen op het gebied van IT. Deze kennis maakt het mogelijk om een gedegen advies te geven over de roadmap naar een online werkplek.
Ons platform Smarter 365 zorgt ervoor dat je jouw IT meetbaar sneller, eenvoudiger en veiliger uitrolt. Hiermee verkrijg je direct inzicht in kosten en trends per gebruiker, team en applicatie. Ook beheer je eenvoudig jouw IT-omgeving door snel en geautomatiseerd moderne werkplekken uit te rollen op diverse devices die ook voldoen aan alle benodigde security- en compliancestandaarden.
2. Welke belangrijke trends zien jullie in de accountancy of bij administratiekantoren?
Wij zien de volgende trends:
- een verschuiving van een controlerende rol naar een adviesrol;
- complementair aan het vorige punt: een grote behoefte om online samen te werken in multidisciplinaire teams;
- een snellere implementatie van nieuwe functionaliteiten;
- een behoefte aan smart (voorspellende) data;
- een behoefte aan een volledig digitale werkplek;
- inzicht in kosten en verbruik;
- een andere inrichting van veiligheid: een structuur op basis van rollen en rechten.
3. Hoe speelt Eshgro hierop in?
Eshgro speelt hierop in door advies te geven over de inrichting van een moderne werkplek. Dit maakt het mogelijk dat multidisciplinaire teams gemakkelijk samenwerken in Microsoft Teams.
De omgeving beheer je eenvoudiger vanuit het Eshgro Smarter 365-platform, waarbij het IT-verbruik inzichtelijk wordt en je grip hebt op de kosten.
Ook is het mogelijk om nieuwe functionaliteiten snel en centraal uit te rollen over de gebruikers. Verder zorgen we voor inzicht in de compliance van elke gebruiker op deviceniveau, waarbij je rollen en rechten inregelt.
4. Van welke (technologische) mogelijkheden maken kantoren volgens jou nog te weinig gebruik? Waar laten kantoren waarde liggen?
Kantoren maken nog te weinig gebruik van een volledige online werkplek die zorgt voor flexibiliteit, schaalbaarheid, gebruikersgemak en veiligheid. Het gaat dan om Microsoft Azure met een ontsluiting via Windows Virtual Desktop.
Ook missen ze de kansen van voorspellende smart data. Door de verschuiving in de verwachting van de klant naar een adviserende rol is smart data van grote toegevoegde waarde.
Als uw adviseurs voorafgaand aan een klantafspraak voorspellende informatie krijgen, dan kunnen zij het gesprek sturen. Dit maakt het mogelijk om de klant van het beste advies te voorzien. Hiermee creëer je een positieve impact op commercieel gebied.
5. Heb je een voorbeeld van een klant en welke resultaten de inzet van jullie product of dienst heeft opgeleverd?
Bol Accountants is een voorbeeld van een klant van ons. We hebben bij deze klant onder meer de maandelijkse IT-kosten vooraf transparant en inzichtelijk gemaakt. Hierdoor is een grip op de kosten gerealiseerd en is het mogelijk om te werken met een maximaal bedrag in euro's aan IT-kosten per declarabel uur. Daarnaast heeft Eshgro de volgende certificeringen:
- ISO 27001;
- ISAE 3402 type 2;
- ISAE 3000A type 2.
6. Welke innovaties in jullie product komen er dit jaar? Zijn die te zien tijdens Accountancy Expo?
We laten een moderne accountancywerkplek zien. Daarbij maken we traditionele applicaties toegankelijk als virtuele desktop of published app binnen een Windows 10-omgeving (Windows Virtual Desktop).
Bezoekers ontdekken hoe je deze omgeving beheert waar het gaat om:
- veiligheid (compliance);
- nieuwe gebruikers gecentraliseerd aanmaken en applicaties bij deze gebruikers installeren;
- de rollen en rechten van gebruikers beheren;
- inzicht geven in de IT-kosten per applicatie, gebruiker en afdeling.
Actuele vragen
1. Wat doen jullie om de accountant juist nu te helpen?
Wij doen in deze tijd het volgende:
- blogs schrijven;
- webinars organiseren voor accountants, bijvoorbeeld over Microsoft Teams;
- gratis Microsoft Teams-werkplekken uitrollen voor de organisatie.
2. Op welke manier heeft de huidige situatie invloed op de markt en het werk van de accountant?
Wat ik hoor, is dat accountants het extra druk hebben. Juist nu wordt duidelijk hoe belangrijk realtime inzicht in data zoals getallen is om je klanten een juist inzicht van de impact te geven. Daarnaast kan ik me voorstellen dat je hen een aantal prognoses wilt voorleggen, waarbij je advies geeft over welke stappen zij op welk moment kunnen zetten. Nu is advies dus nog meer dan ooit van belang.
Daarnaast zie je dat Microsoft Teams in versneld tempo is uitgerold, de medewerkers het vertrouwen van thuiswerken aankunnen en de volgende stap mogelijk is. Daarbij richt je een volledig digitale werkplek in, waarbij elke applicatie overal toegankelijk is en je echte samenwerking realiseert.
Kostenbesparing komt dan ook om de hoek kijken. Heeft een kantoor nog wel honderd werkplekken nodig, of kan het kantoor kleiner, waarbij er vaker thuisgewerkt wordt?
3. Welke (technologische) mogelijkheden komen hierbij van pas?
Dan kun je denken aan:
- het gebruik van smart (voorspellende) data;
- realtime inzicht in de gegevens.