Q&A Accountancy Expo: Elvy
Elvy is een softwarebedrijf dat verschillende oplossingen biedt om administratieve processen te digitaliseren voor een vaste prijs. Bezoek de stand van Elvy tijdens Accountancy Expo op 23 juni 2020.
Zes vragen aan Vincent Buijs, Commercieel Manager bij Elvy:
1. Wat houdt jou bezig bij Elvy?
Bij Elvy ben ik dagelijks in gesprek met onze klanten, potentiële klanten en partners. Daarbij bespreken we de meest efficiënte wijze om administratieve processen zoals factuurverwerking te digitaliseren en te automatiseren.
2. Welke belangrijke trends zien jullie in de accountancy of bij administratiekantoren?
Wij zien één trend die de laatste jaren doorzet. Dat is het fenomeen Robotic Accounting oftewel No-hands Accounting. Dat houdt in dat je het mogelijk maakt om met zo min mogelijk handelingen een volledig correcte administratie te voeren voor alle cliënten.
We merken dat hier voor veel kantoren tegenwoordig de focus ligt. Het is ook een trend die zwaar leunt op de laatste technologische ontwikkelingen. Daarbij gaat het erom dat je deze zo efficiënt mogelijk in de praktijk brengt.
3. Hoe speelt Elvy hierop in?
Bij Elvy bieden we oplossingen voor administratie- en accountantskantoren. We willen hen een middel bieden om hun doelen eenvoudig, gebruiksvriendelijk en kostenefficiënt te behalen.
We hebben hiervoor een vast team van programmeurs. Dit team zorgt voor de doorontwikkeling van onze bestaande oplossingen. Deze maken ze elke dag weer een stukje efficiënter. Daarbij maken we tijd en ruimte vrij om de nieuwste technieken in onze oplossingen toe te passen.
Periodiek brengen we een nieuwe release uit van onze oplossingen. Onze relaties profiteren zo direct van deze nieuwe technologieën.
4. Van welke (technologische) mogelijkheden maken kantoren volgens jou nog te weinig gebruik?
Waar laten kantoren waarde liggen? Veel kantoren vertrouwen op de producten en diensten die ze al jaren gebruiken. Ze weten wat deze hen opleveren en hebben hun business en klantcontacten erop afgestemd.
Ik ben van mening dat een veel intensievere samenwerking tussen kantoren en hun cliënten mogelijk is. De huidige mogelijkheden staan dat al toe. Sommige kantoren maken deze stap al door bijvoorbeeld hun cliënt op het gebied van de factuurverwerking volledig te ontzorgen.
Toch houden veel kantoren nog steeds vast aan de traditionele verwerking. Hierbij levert de cliënt al betaalde facturen aan en verwerkt het kantoor deze achteraf in de administratie. Het kan zoveel efficiënter voor beiden!
5. Heb je een voorbeeld uit de praktijk en van de resultaten die de inzet van jullie product of dienst heeft opgeleverd?
Met Elvy levert een cliënt of zijn leverancier facturen rechtstreeks aan bij Elvy. Dat gebeurt bijvoorbeeld via een mail, een app of langs een andere weg. Daarna verwerkt het kantoor de factuur via Elvy Online direct in de administratie. Ook kan het kantoor deze ter goedkeuring voorleggen aan de verantwoordelijke medewerkers van de cliënt.
Op deze manier zijn alle kosten direct inzichtelijk in de administratie en zijn de btw- aangiftes altijd up-to-date. Na goedkeuring in Elvy worden de posten automatisch vrijgegeven voor betaling en kan het kantoor periodiek een betalingsvoorstel voorleggen aan de cliënt.
Die betaling wordt vanzelfsprekend ook weer automatisch ingelezen in de administratie. Daardoor is deze te allen tijde en real-time up-to-date.
6. Welke innovatie(s) in jullie product komt/komen er dit jaar? Zijn die te zien op Accountancy Expo?
Het afgelopen jaar is er binnen Elvy hard gewerkt aan de functionaliteit ‘Automatisch doorboeken’. Die stelt gebruikers in staat om alle volledig herkende facturen direct door te boeken naar de administratie.
Deze functionaliteit levert kantoren een enorme tijdsbesparing op in de verwerking van cliëntadministraties. Ze hoeven zich hiermee namelijk alleen maar te focussen op de uitzonderingen.
Deze functionaliteit is inmiddels beschikbaar in Elvy Online. We zullen die uiteraard ook op Accountancy Expo tonen.
[avg-advertorial slug=”accountancy-expo-2020-jouw-ontdekkingsreis”]