Q&A Accountancy Expo: Arcus IT
Arcus IT realiseert rendement uit de inzet van ICT-oplossingen, zoals security, werkplekken, telefonie en netwerken. Bezoek de stand van Arcus IT tijdens Accountancy Expo op 27 oktober 2020.
Zeven vragen aan accountmanager Stefan Meijerink van Arcus IT:
1. Wat houdt jullie bezig bij Arcus IT?
Wij zijn bij Arcus IT continu bezig met ontwikkelingen binnen de accountancybranche op het gebied van IT, security en werkplekken. Deze kennis gebruiken wij om ons productportfolio en onze dienstverlening nog beter aan te laten sluiten op de specifieke behoeftes in de markt.
We investeren daarom ook veel in kennis, innovatie en ervaring, waarmee we onze rol als branchespecialist steeds verder verstevigen. Dankzij onze specifieke kennis van de accountancybranche zijn we uitgegroeid tot een gespecialiseerde en gewaardeerde partner binnen deze markt.
2. Wat doen jullie om accountants juist nu te helpen?
Twee belangrijke, actuele thema’s zijn thuiswerken en het adviseren van klanten die snel moeten schakelen en te maken krijgen met nieuwe wet- en regelgeving. Wij adviseren accountants daarom over de inrichting en het gebruik van veilige en productieve thuiswerkplekken.
Daarnaast adviseren we over communicatie met klanten en manieren waarop accountants met behulp van ICT deze klanten nog beter kunnen bedienen. Verder delen we actief advies, tips en inzichten hierover via onze website en andere online kanalen.
3. Hoe denk je dat de huidige situatie invloed heeft op de markt en het werk van de accountant?
De nieuwe wet- en regelgeving en onverwachte uitdagingen van klanten zorgen ervoor dat de accountant steeds meer een adviserende rol krijgt waarmee hij zich kan onderscheiden.
Een belangrijke voorwaarde hiervoor is wel dat de accountant de tools heeft om dit goed te faciliteren. Denk hierbij aan het inzichtelijk maken van actuele data en cijfers, maar ook aan manieren om klanten op afstand hierover te adviseren.
4. Hoe speelt Arcus IT hierop in?
Wij faciliteren een werkplek waarin de accountant alle handvatten heeft om deze adviesrol voor klanten optimaal te vervullen. Dat betekent dat we niet alleen advies geven over de inrichting van deze werkplek, maar ook ondersteunen in de implementatie, de beveiliging en het onderhoud hiervan.
We implementeren daarnaast slimme software waarmee overzichtelijke dashboards gemaakt worden. Zo kan de accountant zich zorgeloos focussen op het adviseren van klanten, vanuit een betrouwbare werkplek en met de juiste tools voorhanden.
5. Van welke (technologische) mogelijkheden kunnen kantoren nog meer gebruikmaken om tijd of geld te besparen of waarde toe te voegen voor hun klanten?
Er zijn diverse applicaties die de productiviteit verhogen, beveiliging optimaliseren en data inzichtelijk maken.
Denk aan de beschikbare Microsoft-applicaties. Daarnaast zijn er meerdere mogelijkheden om systemen met elkaar te koppelen, dashboards te bouwen en data-analyses uit te voeren.
Hiermee is de informatie om tot het beste advies voor klanten te komen sneller beschikbaar.
6. Heb je een voorbeeld van een klant en welke resultaten de inzet van jullie product of dienst heeft opgeleverd?
Door het gebruik van Microsoft Teams zien wij bij diverse accountantskantoren een flinke stijging in de productiviteit, een verbeterde beveiliging, een betere bereikbaarheid, een geoptimaliseerde samenwerking en in sommige gevallen zelfs 90 tot procent minder intern e-mailverkeer.
Daarnaast kunnen alle medewerkers veilig, eenvoudig en zorgeloos vanaf de door hun gewenste locatie aan de slag.
7. Welke innovaties in jullie product komen er dit jaar?
We hebben onze accountancywerkplek van morgen verder uitgebreid met koppelingen met branchespecifieke applicaties, extra beveiligingslagen en productiviteitstools. Deze online werkplek biedt de moderne accountant daarom alles wat hij nodig heeft.