PwC lanceert tweede editie challenge voor startende social enterprises

PwC heeft de tweede editie van haar landelijke challenge voor startende social enterprises gelanceerd. Tot 10 april aanstaande kunnen startende ondernemingen die primair een sociaal of maatschappelijk doel nastreven, zich aanmelden voor ‘Social Impact Lab 2015’.

De winnende start-ups komen in een intensief begeleidingstraject. Ook komen ze in aanmerking voor kantoorfaciliteiten en financiering (tot 50.000 euro).

PwC: ‘Om het sociaal ondernemerschap in ons land te versterken, helpt PwC start-ups met een maatschappelijk doel met het maken van de volgende stap en het vergroten van hun maatschappelijke impact. Social enterprises zijn in allerlei sectoren actief en creëren aan de hand van een duurzaam commercieel bedrijfsmodel grote maatschappelijke waarde voor mens en milieu. Zij vertegenwoordigen een  breed spectrum van bedrijvigheid, van een kleine ICT-dienstverlener die werk biedt aan mensen met autisme tot een internationaal opererende chocoladeproducent die cacaoboeren in West-Afrika een eerlijke prijs betaalt.’

Deelnemende start-ups aan de challenge worden beoordeeld op innovatiekracht, haalbaarheid, maatschappelijke impact, en duurzaamheid. Aanmelden kan via http://www.pwc.nl/socialimpactlab. De meest veelbelovende start-ups worden na een eerste selectie uitgenodigd om hun business plan op te sturen. Uit de business plannen worden de finalisten gekozen die op 5 juni hun idee mogen pitchen voor een vakjury onder voorzitterschap van Ad van Gils, lid Raad van Bestuur van PwC. Vorig jaar werden uit de meer dan 50 aanmeldingen, drie winnaars gekozen: Amplino, OOPOEH en CTalents. Zij worden twee jaar door een team van PwC begeleid. Hun ervaringen delen ze op http://www.pwc.nl/nl/social-impact-lab/winnaars-2014

Gerelateerde artikelen