Nieuwe Raad van Bestuur bij BDO
René Nelis (55) is sindsdien CEO en de nieuwe voorzitter van de RvB. Maurice de Kleer (49) is met ingang van dezelfde datum als Chief Quality Officer (CQO) benoemd. Samen met de reeds per 1 september 2020 als Chief Financial Officer-Chief Operations Officer (CFO-COO) aangetreden Leon Jansen (51), vormen zij de nieuwe Raad van Bestuur van BDO. Nelis en De Kleer volgen respectievelijk Dick den Braber en Erik Peeters op. Van beiden verliep de maximale benoemingstermijn als bestuurder.
René Nelis
René Nelis (1965) werkt sinds 1985 bij BDO. Hij is afgestudeerd registeraccountant en vanaf 2004 partner. De nieuwe CEO was in het verleden onder andere verantwoordelijk voor een gemengde praktijk van Audit & Assurance en Accountancy & Bedrijfsadvies en focuste vanaf 2016 op het begeleiden van bedrijfsopvolgingstrajecten bij met name familiebedrijven. Daarnaast was hij als Profit Center Manager onder meer verantwoordelijk voor de samenvoeging van de kantoren Amstelveen en Haarlem op de nieuwe locatie in Amstelveen.
Maurice de Kleer
Maurice de Kleer (1971) is sinds 2005 werkzaam bij BDO als belastingadviseur. Vanaf 2008 was hij eindverantwoordelijk partner van de fiscale praktijk van BDO Haaglanden. De nieuwe CQO van BDO was van 2015 tot en met 2018 voorzitter van de Nederlandse Orde van Belastingadviseurs (NOB) en vervulde bij BDO recentelijk ook nevenfuncties als praktijkleider belastingadvies en voorzitter van de vergadering van participanten.
Leon Jansen
Leon Jansen (1969) is sinds 2010 verbonden aan BDO als registeraccountant en partner. Van 2015 tot en met 2020 maakte hij onderdeel uit van het managementteam Audit & Assurance. Sinds 1 september maakt hij al onderdeel uit van de raad van bestuur in de functie van CFO-COO.
Mens en maatschappij
De nieuwe raad van bestuur, die bij elkaar opgeteld ruim 60 jaar BDO-ervaring heeft, benadrukt de focus op kwaliteit en de klant. “Bij BDO draait alles om mensen: BDO’ers, klanten en de samenleving. Als iets ons typeert, dan is het onze persoonlijke benadering. Klanten kiezen BDO vanwege de BDO’ers die onze organisatie vormen. Daarbij gaan wij altijd en overal voor topkwaliteit én de allerbeste klantrelatie. Dat betekent nog meer van buiten naar binnen kijken, vanuit de behoefte van de klant. Maar het betekent ook aandacht hebben voor de mens achter de klant en betrokken zijn bij de maatschappij waar we met elkaar in wonen, leven en werken,” verwoordt René Nelis namens de nieuwe raad van bestuur.