NielenVanDeLaar gaat verder als 5BAR Assurance

Audit kantoor NielenVanDeLaar accountants, in 2012 opgericht door Kees-Jan Nielen en Gert van de Laar, heet vanaf vandaag 5BAR Assurance.

Samen met het gloednieuwe logo en bijpassende identiteit moet de nieuwe bedrijfsnaam de positionering van het kantoor kracht bijzetten. “We hebben in de afgelopen tien jaar een flinke ontwikkeling doorgemaakt en vinden het nu de hoogste tijd om iedereen mee te nemen in ons verhaal. Onze nieuwe naam én identiteit zijn daar een belangrijk onderdeel van.”

5BAR
‘5BAR’ is de maximale waterdruk die een menselijk lichaam gemiddeld aan kan tijdens een duik in het diepe. Het staat symbool voor de unieke kracht van het kantoor. Namelijk de drive om er áltijd het maximale uit te halen. Om de druk te trotseren en de onderste steen boven te krijgen.

“Een audit gaat om zoveel meer dan het zetten van die stempel”, aldus Van de Laar. “Het biedt een unieke kijk in de keuken en legt succesformules, maar ook de knelpunten bloot. Het zou zonde zijn om die te signaleren, maar er niets mee te doen. Dat is niet onze stijl. We vertalen onze bevindingen naar aanbevelingen, proactief, ook als de client daar niet altijd om vraagt. Deze betrokkenheid is precies wat onze klanten in ons waarderen.”

Persoonlijke speler in de markt
Nielen en Van de Laar startten hun audit kantoor ruim tien jaar geleden. Beiden leerden het vak bij één van de ‘Big Four’ accountantskantoren in Nederland en zijn ruimschoots gewend aan het werken binnen complexe omgevingen van multinationale en beursgenoteerde ondernemingen. 

Nielen: “We vonden dat de markt toe was aan een meer persoonlijke speler. Ook wilden wij voor eens en altijd breken met het in onze ogen vreemde gebruik dat een auditor zich opsluit in het ‘accountantshok’, conclusies trekt, een stempel zet – en weer vertrekt. Wij geloven erin dat je, alleen door het maken van écht contact met de mensen achter de cijfers en processen, tot de essentie komt. En op deze manier een client écht verder kunt helpen. Daarom vinden wij goede communicatie en emotionele intelligentie net zo belangrijk als kennis en expertise.”

IJzersterke formule
“We zijn inmiddels dan ook uitgegroeid tot een kantoor dat een voor deze branche unieke persoonlijke toewijding en aanpak biedt” vertelt Van de Laar. “Onze werkwijze is haast niet-audit-eigen. Tegelijkertijd doen we met onze ruime ervaring, expertise en hoge kwaliteit allesbehalve onder voor de grote spelers. We zijn trots op de ijzersterke formule die we hiermee in de markt zetten. Met ons gloednieuwe jasje willen dit nóg beter uitdragen." 
 

Gerelateerde artikelen