Nederlandse koopjesketens profiteren van coronacrisis
Onder meer Action, Zeeman en Big Bazar zagen hun verkopen dit jaar flink stijgen doordat veel van hun winkels in de buurt van thuiswerkers liggen, schrijft Het Financieele Dagblad (FD) op basis van een rondgang.
Bij Big Bazar ligt de omzetgroei nu rond de 11 procent, aldus de krant. Wibra plust in Nederland 5 tot 10 procent ten opzichte van vorig jaar. Zeeman moest dicht in zes van de zeven landen waar het actief is, maar draaide 10 procent meer omzet als de winkels open waren. Groeiwonder Action stoomt volgens het FD helemaal door. Bij het bedrijf uit Zwaagdijk liggen de verkopen dit jaar tot dusver 10 procent hoger, inclusief de twee maanden dat twee derde van de filialen dicht was.
(ANP MediaWatch)
AccountantWeek.nl informeert over zaken die voor accountants, medewerkers van MKB-accountantskantoren en hun klanten écht relevant zijn. Als lid ben je altijd op de hoogte van het laatste nieuws.
Ontvang de gratis nieuwsbrief Word nu lidPersonalia
Vacatures
Markt Update
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
AccountantWeek.nl is onderdeel van Sijthoff Media, dé partner voor (finance) professionals. Benut de vele advertentiemogelijkheden.
Daan Commandeur
Partner Manager