NBA werkt aan Impact Challenge voor scholieren en studenten

De nieuwe voorlichtingscampagne, gericht op scholieren en studenten, gaat in september 2021 van start.

De NBA werkt in de zomerperiode aan de invulling van de nieuwe NBA Impact Challenge. De Impact Challenge wordt sinds het najaar van 2020 ingezet om jongeren te informeren over het beroep en de opleiding tot accountant. Daarbij wordt zoveel mogelijk gemikt op zelf ervaren wat een accountant doet.  

Vorig jaar speelde een DJ de hoofdrol in de challenge, dit jaar gaat de case over een tweeling met een webshop, die samen duurzame schoenen produceren en daarbij tegen allerlei praktische vragen aanlopen. De scholieren en studenten geven als accountants advies over hoe ze de verschillende vraagstukken kunnen aanpakken.

Op 21 juli vonden opnames voor de praktijkcase plaats in Amsterdam. In augustus worden video’s opgenomen van jonge aankomend accountants (bezig met de praktijkopleiding of net afgestudeerd).

Denktank
Voor de invulling van de nieuwe campagne zijn eerder online brainstormsessies gehouden met een speciale denktank, bestaande uit kantoren, onderwijs, NBA-Ambassadeurs, campagnebureau Soapbox en de NBA.

Ook zijn sinds medio mei middelbare scholen, hogescholen en universiteiten benaderd, met het verzoek om gastlessen in te plannen voor de voorlichting over het accountantsberoep. Inmiddels hebben meer dan vijftig onderwijsinstellingen toegezegd de challenge in te zullen zetten.

In september wordt de nieuwe campagne gelanceerd. De campagnewebsite wordt verder ingevuld, om bezoekers een goed beeld geven van de mogelijkheden die het accountantsberoep te bieden heeft. Vorig jaar namen zo’n 2500 scholieren en studenten deel aan de challenge.

Gerelateerde artikelen