Moneybird voegt scan & herken functionaliteit toe aan haar online boekhoudpakket.

Afgelopen periode is er een handige feature toegevoegd in online boekhoudpakket Moneybird, het scannen en herkennen van data uit inkomende documenten.

Dit zorgt ervoor dat ondernemers bij het verwerken van de inkomende documenten, de data niet meer handmatig hoeven over te typen, maar dat dit automatisch ingevuld wordt. Dit maakt het boekhouden weer een stukje makkelijker en het bespaart weer tijd!

Simplerinvoicing
Enkele maanden geleden maakte Moneybird al bekend Simplerinvoicing FULL te hebben geïmplementeerd in het boekhoudpakket. Simplerinvoicing maakt het mogelijk om UBL facturen te versturen van boekhoudpakket naar boekhoudpakket, zonder tussenkomst van e-mail. Het is een standaard format, zodat het boekhoudpakket alle gegevens kan lezen en over kan nemen in de administratie. Maar omdat je nooit al je inkomende documenten via Simplerinvoicing kunt ontvangen, heeft Moneybird nu de scan en herken functionaliteit toegevoegd.

Tekstherkenning en slimme algoritmes
Facturen die via e-mail ontvangen en doorgestuurd worden naar Moneybird, of bonnetjes die gescand worden met de mobiele Moneybird app, komen in de administratie te staan. Hier wordt eerst tekstherkenning op toegepast (ook bekend als OCR) en vervolgens worden slimme algoritmes gebruikt om de informatie uit de documenten te halen. Moneybird herkent niet alleen de gegevens uit de pdf facturen, maar ook van de ingescande documenten of foto’s van de bonnetjes. Gegevens zoals het type document, contactgegevens (bij een bekend contact), factuurdatum, factuurnummer en het totaalbedrag worden herkend. Deze gegevens hoeven alleen nog maar te gecontroleerd te worden. Mocht het contact niet bekend zijn, dan stelt Moneybird een nieuw contact voor op basis van het KvK nummer uit het document.

Voor iedereen beschikbaar
De scan en herken functionaliteit is in elk pakket, betaald en onbetaald, in Moneybird toegevoegd. Elke ondernemer en zijn adviseur kan hier gratis gebruik van maken.