Maar drie op de tien accountants wil altijd bereikbaar zijn voor klant

Elk jaar publiceert de Sage Group de Sage Accountancy index, waarvoor meer dan 1.200 accountants in 8 landen worden ondervraagd. Enkele uitkomsten.

Elk jaar publiceert de Sage Group de Sage Accountancy index, waarvoor meer dan 1.200 accountants in 8 landen worden ondervraagd. Enkele uitkomsten.
Eén op de vijf zegt dat ze 24/7 bij de gegevens van hun klanten kunnen komen. Gemiddeld gebruiken ze 20% van hun werktijd een mobiel of tablet. En hoewel 37% zegt te hopen te groeien door de klant meer centraal te stellen, vinden slechts drie op de tien accountants dat zij als dienstverlener 24/7 bereikbaar moeten zijn.

Toch denkt 60% dat hun omzet dit jaar hoger zal zijn dan in 2014. Portugese en Franse accountants zijn het minst optimistisch, de Polen hebben de beste vooruitzichten. Ruim een kwart van de kantoren (28%) zegt te zullen groeien door de dienstenportfolio uit te breiden. Precies 25% zoekt (winst)groei vooral in kostenbesparing. Eén op de vijf denkt iets aan de prijs van de dienstverlening te moeten gaan doen; 16% zegt meer in technologie te moeten investeren. Ruim 20% beseft dat de marketing professioneler moet, en 13% dat aantrekken van nieuw talent noodzakelijk is.

Als belangrijkste struikelblok noemt een op de drie ondervraagden ‘op tijd de volledige en juiste documentatie van de klant bij elkaar sprokkelen’. Maar het idee om daar de nieuwe technologische mogelijkheden bij te gebruiken scoort niet best – maar een op de tien bureaus die on-line applicaties gebruiken zegt die ook te gebruiken om informatie te delen en samen te werken met de klanten. Zes op de tien bespreekt op kantoor papieren documenten met de klant aan de vergadertafel.

Wilt u zichzelf benchmarken, download dan het hele rapport via http://na.sage.com

Gerelateerde artikelen