KPMG na Shell meest waardevolle bedrijfsnaam van Nederland
KPMG moet alleen Shell voor zich dulden in het lijstje van de Britse marketingconsultant. Het bureau schat de waarde van KPMG in Nederland op 9,7 miljard euro. Net 200 miljoen minder dan in 2016. Shell heeft een merkwaarde van 32 miljard euro.
Tien meest waardevolle bedrijfsnamen van Nederland
Brand Finance schat de waarde van een merk door de ‘kracht’ van een merk te verrekenen met de ‘omzet’ van een bedrijf. De kracht van een merk is een combinatie van eigenschappen zoals emotionele verbintenis, financiële prestatie en duurzaamheid. Hieruit volgt een cijfer, dat wordt verrekend met de verwachte financiële prestaties van een bedrijf die redelijkerwijs kunnen worden toegeschreven aan het merk.
KPMG is sterkste merk
Opvallend, KPMG heeft volgens de ranking wel het ‘sterkste’ merk van alle Nederlandse bedrijven. Gevolgd door DSM en op drie komt Shell. De Ranking van de 'sterkste' merken is gelijk aan die van de waarde, maar dan niet verrekend met de verwachte toekomstige resultaten.
Top 10 bedrijfsnamen naar waarde