KPMG en FreedomLab richten onderneming OneDegree op

KPMG en FreedomLab gaan investeren in de verdere ontwikkeling van de Nederlandse creatieve sector. Het doel hiervan is om samen innovatieve diensten en concepten te ontwikkelen die kunnen bijdragen aan het oplossen van belangrijke maatschappelijke en tegelijk complexe vraagstukken. KPMG en FreedomLab richten hiervoor een nieuwe onderneming op, OneDegree (One°).

One° gaat zich als studio richten op het strategisch toepassen van creativiteit en technologie bij systemen en diensten waarin de betrokkenheid van mensen centraal staat.
 
Naast FreedomLab, het research en design instituut van Dasym, zal One° zich vooral ook richten op het realiseren van de gecreëerde concepten. One° borduurt voort op methoden die in de creatieve industrie, waaronder de game industrie, gebruikelijk zijn en is daarmee een logische vervolgstap op het Center for Applied Games dat één jaar geleden door minister Kamp in Amsterdam werd geopend.

Voorbeelden van de activiteiten van One° zijn het strategisch inzetten van games om therapieën effectiever te maken en om mensen op een inspirerende manier nieuwe dingen aan te leren. Ook het ontwikkelen van e-services, waarmee mensen slimmer kunnen reizen, energie kunnen besparen of gezonder kunnen leven, behoort tot het aandachtsgebied van One°. Hierbij zullen technieken uit de creatieve industrie, zoals design, rapid prototyping en gamification, worden toegepast.

 

Gerelateerde artikelen