King zet Tikkie voor bedrijven in

De facturen van je klanten sneller betaald krijgen? Dat regel je met Tikkie, aldus softwareleverancier King.

Samenwerking Tikkie & King Business Software
Door de samenwerking van King Business Software en Tikkie kun je als King-gebruiker vanaf deze maand gebruik maken van Tikkie voor bedrijven. Je zet deze dienstverlening in om een betaalverzoek mee te sturen met facturen en aanmaningen. Normaal gesproken stuur je per e-mail de digitale factuur naar een klant. Bij het aanmaken van de factuur, kun je nu het betaalverzoek automatisch genereren in King. Het betaalverzoek wordt vervolgens meegenomen in de e-mail met de factuur. Tikkie heeft ruim 4 miljoen gebruikers en dit aantal groeit dagelijks

Waarom gebruik maken van Tikkie voor bedrijven?
Het antwoord op deze vraag is heel simpel. Het grote voordeel hiervan is dat klanten de factuur of aanmaning per mail ontvangen en direct op de link kunnen klikken en betalen. Zo zorg je dat facturen en aanmaningen sneller betaald worden. Echt veel sneller, de bewezen resultaten:
– 57 procent van de Tikkies wordt binnen één uur betaald
– 81 procent van de Tikkies wordt binnen 12 uur betaald
Daarnaast heeft Tikkie ruim 4 miljoen gebruikers en groeit dit aantal dagelijks. Je betaalt alleen per geslaagde betaling via Tikkie, er zijn dus geen abonnementskosten aan verbonden.

Behalve dat dit goed is voor je cashflow, bespaar je hierdoor ook tijd en geld doordat je bijvoorbeeld minder aanmaningen hoeft te versturen en minder klanten hoeft na te bellen. Daarnaast voegt het betaalgemak toe voor je klanten, het scheelt ze extra handmatige handelingen met kans op fouten. Op een link klikken en akkoord geven voor betalen is veel makkelijker dan zelf handmatig betalingen uitvoeren.

Hoe werkt Tikkie voor bedrijven voor klanten van King Business Software?
Naast het meesturen van een betaalverzoek bij de facturen en aanmaningen, kun je ook op basis van een openstaande factuur een betaalverzoek aanmaken en versturen. Heb je een klant aan de lijn bij het nabellen van een openstaande post dan kun je heel snel handelen. Vanuit de openstaande factuur maak je een betaalverzoek aan, je stuurt het betaalverzoek direct door en realiseert zo een snellere betaling van openstaande facturen. De klant hoeft alleen maar op de link te klikken en komt in een betaalomgeving terecht waar hij de factuur kan voldoen. En heeft jouw klant nog geen Tikkie? Geen probleem, iedereen kan via Tikkie betalen. Vervolgens zie jij direct wanneer er betaald is. En dit allemaal geïntegreerd in je eigen King-omgeving.

[avg-advertorial slug=”kom-naar-de-accountancy-expo-op-16-juni-2020″] 

Met de King CRM app je klanten laten betalen via SMS, WhatsApp, QR-code en e-mail
Ook vanuit de King CRM app is het mogelijk om een Tikkie betaalverzoek te genereren. Deze kan gedeeld worden via onder andere SMS, WhatsApp en e-mail. Zit je als vertegenwoordiger bij een klant en zie je dat deze nog openstaande posten heeft, dan kun je direct een linkje maken en delen met de klant. Ook wordt een QR-code gegenereerd die door de klant via de camera van zijn mobiele telefoon kan worden gescand. Het delen van de link is dan niet nodig, de klant komt na het scannen vanzelf in de hierboven beschreven betaalomgeving.