Hoe ziet een dag er op een accountantskantoor uit?
Toen er nog geen internet bestond en men de boekhouding en de aangiftes allemaal handmatig moest verrichten, stonden de kasten vol met ordners en de kelders vol met archiefdozen. Tegenwoordig kom je dat niet meer zo vaak tegen. Steeds meer kantoren hebben hun administratie in de Cloud. Hiermee is je administratie ook overal ter wereld beschikbaar. Het heeft wel één nadeel en dat is dat je tijdens je vakantie ook even wilt gluren wat de laatste stand van zaken is bij die ene klant waar je een offerte hebt achtergelaten.
Dagelijks bezoek ik een aantal accountantskantoren en zie dat men interesse toont in het online samenwerken. Werkt u inmiddels ook online met uw cliënten? Wat is nu echt het voordeel van online samenwerken?
De belangrijkste voordelen van online samenwerken zijn het behalen van tijdwinst door efficiëntere communicatie en een betere dienstverlening doordat cliënten zelf 24/7 bepaalde informatie kunnen opvragen en/of online kunnen aanleveren. Bovendien ervaren cliënten online samenwerken als een positieve manier van zakendoen. U creëert immers transparantie en betrekt de cliënt intensiever bij het proces.
Dit is toch wat u ook graag zou willen? Of bent u bang dat u door online samenwerken minder goed contact heeft met uw cliënt? Ik ben benieuwd hoe u hierover denkt. In mijn volgende blog meer hierover.
[Canan Caliskan-Kantar, accountmanager New Business @ Pink Web Applications]