‘Het accountantskantoor wordt een technologiebedrijf’
Een van de belangrijkste trends in de markt van MKB-accountant is dat de klant echt centraal komt te staan. En dat gebeurt met behulp van de toepassing van nieuwe technologie. Wanneer MKB-accountants geen goede visie op technology hebben, kunnen ze de toekomst wel vergeten. Dat zegt Aart Nijkamp, managing director van Acuity.
‘Werkprocessen worden steeds verder gedigitaliseerd, er komen jongere medewerkers de kantoren binnen die een andere cultuur met zich meebrengen. Kantoren stappen af van ICT-totaalleverancier en gaan voor Best of Breed-software’, zegt Nijkamp. ‘Moderne kantoren zullen daarom gaan groeien, en traditionele, conservatief geleide kantoren zullen de toekomst niet overleven.’
[avg-advertorial slug=”kom-naar-de-accountancy-expo-op-18-juni-2019″]
De grootste verbeterkansen liggen in de cultuur van kantoren, stelt Nijkamp: ‘Kijk als kantoor meer naar de mogelijkheden in plaats van de moeilijkheden. Omarm technologie als de drijver van veranderingen. En wees niet bang voor technologie, maar ga het juist leuk vinden.’
Acuity helpt accountants door het aanbieden van Best of Breed-producten en -services, waarin de samenwerking met zowel de klant als collega's centraal staat. Nijkamp: ‘Accountants die klaar zijn voor de toekomst, ontwikkelen vernieuwende services met nieuwe businessmodellen, met het doel hun klanten nog beter van dienst te zijn. En daar ondersteunen wij hen graag bij.’
Deze partnerbijdrage werd geschreven door Acuity. Acuity is een van de exposanten van de Accountancy Expo op 20 juni. Bekijk het programma en de sprekers van de Accountancy Expo.