Fortune 100 Compliance Report: in control rond social media?

Gemiddeld hebben Fortune-100 bedrijven 320 ‘branded’ social accounts, met 200.000 volgers en 1500 namens de onderneming via die accounts actieve medewerkers. Hoe bewaak je dan compliance aan alle wet- en regelgeving?
Marketingteams investeren steeds meer in social media als kansrijke communicatiekanalen. Dat zorgt niet zelden voor een onoverzichtelijk compliance-landschap, met een zondvloed aan postings en reacties die gemonitord moeten worden. 
 
Compliance Week brengt een interessante white paper over hoe Fortune-100 bedrijven met dit probleem omgaan. Het document analyseert incidenten, zoals gemeld uit 32.000 social media accounts. 
De belangrijkste bevindingen: 
 
  • Gemiddeld ondervonden de bedrijven 69 niet gemodereerde  en te laat opgemerkte compliance-incidenten
  • Vooral financiële dienstverleners zijn kwetsbaar: gemiddeld rapporteerden zij elk 250 incidenten ( in totaal ruim 5000)
  • Er blijken 9 standaarden en wettelijke bepalingen te zijn die het vaakst leiden tot overtredingen. 
  • Compliance controls, als die er al zijn, worden slordig uitgevoerd.
Het Compliance Report inventariseert de belangrijkste uitdagingen op dit gebied, geeft een taxonomie van de gerapporteerde incidenten gelardeerd met voorbeelden en biedt tips om beter de compliance te bewaken.
 
Gerelateerde artikelen