Factuurherkenner Newviews verder als DizzyData

Newviews, een bedrijf dat gescande en e-facturen herkent en geschikt maakt voor boekhoudprogramma’s, gaat verder onder de naam DizzyData. De naam is al bekend van een 'zuster'-product van Newviews dat daar veel gelijkenis mee vertoonde. Volgens adjunct-directeur Micha Smit past de nieuwe naam beter bij het product en de visie van het bedrijf.

De keuze voor één naam heeft voor de huidige werkwijze geen consequenties, zegt Micha Smit. “We staan bekend om innovatie en automatisering en daar gaan we vanzelfsprekend gewoon mee door." Wel gaat de naamswijziging gepaard met het lanceren van een nieuwe website, huisstijl en logo. Die zijn vanaf vandaag te zien op http://www.dizzydata.nl/.

Ook in het prijsmodel brengt Dizzydata wijzigingen aan. Zo gaan accountantskantoren een vaste prijs per administratie betalen in plaats van een bedrag per factuur. Een derde belangrijke stap is uitbreiding naar Spanje. Smit: “In het laatste kwartaal van dit jaar gaan we in Barcelona beginnen. Een grote uitdaging, waar we veel van verwachten!”

DizzyData en Newviews werden eind vorig jaar overgenomen door boekhoudplatform Yuki. Voor Yuki is DizzyData een tech-centrum die de factuurherkenning naar een hoger plan zal brengen door factuur- en datastromen te robotiseren en te analyseren. Micha Smit, die zelf voorheen zelf bij Yuki werkte: “Van deze overname profiteren daarom zowel de Yuki-klanten als onze eigen klanten. Dizzy Data verhoogt de efficiency en het gebruiksgemak voor alle gebruikers van beide softwareplatforms."