EY wil drie keer zo groot worden in advies

EY kondigt plannen aan om de strategisch-adviespoot uit te laten groeien tot 2500 medewerkers.
Jacques Mulder, recent van Deloitte aangetrokken als ‘global advisory industry & market strategy leader’, krijgt de schone taak om de strategisch–adviessectie van EY te laten groeien van 900 man nu, tot 2500 in 2020.
 
In de aanloop naar die groei nam EY het afgelopen jaar wereldwijd al 11 adviesbureaus over, vier daarvan specifiek gericht op versterking van de strategische advisering.
 
Net als de andere grote vier stagneert ook bij EY de omzet uit de traditionele audit-business. EY wist desondanks die omzet vorig jaar met meer dan 14% te laten stijgen en wil tegen 2020 boven de 15 miljard dollar inkomsten genereren.
Een van de manieren om dat te realiseren is het aantrekken van ‘deep industry strategy leaders’ zoals Mulder, en verder denkt de organisatie zowel organisch te groeien als via strategische M&A, zoals de recente overname van The Parthenon Group illustreert. 
 
Gerelateerde artikelen