Essentiële elementen voor een effectieve website
Ook een accountantskantoor kan niet meer zonder eigen website. Een paar tips om daar optimaal profijt uit te trekken.
Prospect klanten, op zoek naar een advies of dienst, gebruiken tegenwoordig het internet om een eerste ( en tweede) indruk te krijgen van leveranciers in de buurt met het juiste specialisme. Uit die eerste long list selecteren ze een of twee aansprekende websites om uiteindelijk tot een keuze te komen: welke aanbieder zullen we eens bellen?
Hoe zorgt u dat uw website overtuigt?
1. Een simpele, eerlijke homepage
Houd het simpel. Uw prospects zijn niet onder de indruk van een extravagant design. Maak duidelijk wat u te bieden heeft en wat uw expertise is en voor welke klanten u kiest.
Dat betekent niet dat uw homepage saai en puur tekstueel moet zijn. Een foto of video die uw unieke waardepropositie verbeeldt kan de perfecte overtuigende eerste kennismaking zijn. Maar zo’n extra element moet de boodschap krachtiger maken, versimpelen en niet ingewikkelder maken. Het moet uitnodigen om naar de achterliggende pagina’s te klikken.
2. Een uitgebreide ‘Wie zijn wij’ pagina
Bij sommige dienstverleners is het belangrijker te laten zien wat ze doen dan wie er achter zit. Maar voor financiële dienstverleners zijn beide belangrijke aspecten. De kwaliteit van uw diensten wordt bepaald door de expertise die u te bieden heeft. Laat dus zien hoe en waarmee uw medewerkers zich onderscheiden van de concurrentie! Stel iedereen voor, met een koste levensgeschiedenis, hun opleiding en kwalificaties, publicaties, nevenactiviteiten en passies. Met doorklikmogelijkheden waar nodig en verrijkend natuurlijk.
3. Een overzicht van de dienstenportfolio
Hoe indrukwekkend uw medewerkerspagina ook is, er moet een koppeling zijn naar de verschillende diensten die u levert. Biedt u ook consultancy-diensten? Adviseert u bij bedrijfsopvolging, overnames, oudedagvoorzieningen, payroll, beleggen? Wilt u een rangorde aanbrengen, ieerst de belangrijkste services uitgebreid, en ‘dat doen we ook’ beknopter apart op een sub-pagina?
4. Cases en testimonials
Zie sites als Iens, trivago of de waarderingen van ebay: beoordelingen door eerdere klanten spelen een steeds grotere rol op het internet. LKaat dus zoveel mogelijk tevreden klanten aan het woord – die zorgen voor mond-tot-mond reclame!
5. Een interactieve contactpagina
Natuurlijk mogen adres, telefoon en email niet ontbreken. Maar maak die pagina (inter)actiever!
Voeg een chat-functie toe. Of biedt meteen de mogelijkheid om op een door de klant te bepalen ogenblik teruggebeld te worden om de interesse van de bezoekende klant uit te diepen. Biedt de mogelijkheid om een abonnement op een nieuwsbrief te nemen.
Hoe gemakkelijker u het de websitebezoeker maakt, des te groter is de kans dat u van hem of haar een trouwe klant maakt.