Deutsche Bank vraagt: hoe kunnen wij met AI onze dienstverlening verbeteren?
Deutsche Bank organiseert ‘crowdstorm’ om ideeën te verzamelen over hoe met kunstmatige intelligentie de service aan de klanten te verbeteren.
De bank vraagt fintech-fanaten overal in de wereld om hun ideeën te spuien via de crowdsourcing site jovoto .
Het is al de tweede keer dat DB via crowdsourcing probeert met innovatieve en disruptieve ideeën de positie tegenover de concurrenmtie te versterken. Winnende ideeën kunnen een beloning van € 25.000 verwachten.
De bedoeling is dit keer om innovatieve of zelfs disruptieve toepassingen van Kunstmatige Intelligentie te identificeren, die de ‘experience’ van bankieren bij DB totaal moeten veranderen. Nu steeds meer buitenstaanders ( fintech startups) consumenten helpen bij het managen van hun persoonlijke en zakelijke financiën ( inclusief boekhouding en belastingaangifte) wil de bank niet de kans lopen te lang vast te blijven zitten aan de oude paradigmata van de bank als passieve geldbewaarder.
Alle voorstellen zullen beoordeeld worden door een deskundige jury, waarin onder andere het Hoofd Innovatie en het Hoofd Disruptie van DB. De ‘winnaars’ zullen hun ideeën kunnen verwerkelijken in het FI-laboratorium van de bank in Berlijn.
jovoto laat niet na te melden dat ‘leidende’ tech-bedrijven als Google, facebook, IBM en Tesla allemaal benadrukken welke rol AI gaat spelen in de nabije toekomst van robots en denkende apparaten. En dat ook banken steeds meer investeren in de technologie.
Dus als u een kunstmatig alternatief weet voor de accountmanager die alweer in bespreking is, pas over een week terugkomt van vakantie of alleen op woe-do-vrij werkt…