Consument laat het breed hangen
Dat blijkt uit onderzoek van de Rabobank op basis van elektronische betaalgegevens, zoals pinnen en iDeal, waar het FD over schrijft. De stijging betekent een verder herstel van de Nederlandse consumentenuitgaven na de groei van bijna 2 procent in mei. Het uitgavenpatroon van consumenten keert dus verder terug naar normaal, of zelfs daarboven.
De forse opleving komt volgens de Rabo-economen vooral door de versoepelingen van de coronamaatregelen op 19 mei en 5 juni. Die gaven voor het eerst meer ruimte voor buitenactiviteiten en later ook voor binnen. Zo zijn de mogelijkheden voor de horeca verder verruimd en mochten sportscholen, musea en andere culturele instellingen onder voorwaarden weer open.
(ANP)
AccountantWeek.nl informeert over zaken die voor accountants, medewerkers van MKB-accountantskantoren en hun klanten écht relevant zijn. Als lid ben je altijd op de hoogte van het laatste nieuws.
Ontvang de gratis nieuwsbrief Word nu lidPersonalia
Vacatures
Markt Update
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
AccountantWeek.nl is onderdeel van Sijthoff Media, dé partner voor (finance) professionals. Benut de vele advertentiemogelijkheden.
Daan Commandeur
Partner Manager