Bedrijfsleven redelijk tevreden over dienstverlening banken
Nu de rust een beetje weergekeerd is, kunnen de Corporate financials weer ‘enigszins’ tevreden zijn over de dienstverlening door hun banken. Maar niet ‘met’ die dienstverlening, zo blijkt uit het nieuwste Transaction Banking onderzoek van de Association for Financial Professionals.
De CFO’s roeren zich als klanten, die wel een extra tandje erbij willen zien in de dienstverlening die zij ervaren.
68% moge dan ‘highly satisfied’ zijn, 23% onderhandelt voor betere voorwaarden en 25% is “either actively seeking new banking partners in key [geographies] or have plans to move their business accordingly,” zo stelt het rapport van AFP.
Vooral het beleid van hun banken op gebieden als cash management (62%) en payment products (48%) vraagt aandacht. 45% verwacht meer rond vreemde-valuta-diensten (incl. hedging services).
Een meerderheid van de CFO’s zegt dat zij het aantal bankrelaties dit jaar niet veranderd hebben – ze doen zaken met gemiddeld 6 tot 10 verschillende banken. Maar 30% heeft wel banken toegevoegd, meestal vanwege kredietfaciliteiten. Een op de tien (vooral kleinere) bedrijven beperkt juist het aantal, vanwege de kosten die daarmee gepaard gaan.
Een op de drie bedrijven kijkt positief aan tegen nieuwe non-bank payment alternatieven.
Krijgt uw cliënt de financiering nog rond? |