BDO verliest meeste SEC-audit klanten in laatste kwartaal 2015

BDO heeft in het vierde kwartaal van 2015 in de VS in totaal 10 SEC-audit klanten verloren. Sinds 2013 was BDO, op twee kwartalen na, telkens de winnaar op de markt van SEC-audit klanten. Aan die gestage opmars is nu dus een einde gekomen.

In Q4 van 2015 wist het accountantskantoor Marcum LLP de meeste nieuwe SEC-audit klanten aan zich te binden. Netto kon Marcum 6 klanten verwelkomen (+11/-5).

Dit blijkt uit de laatste becijferingen van Audit Analytics, een instelling die de veranderingen in de Amerikaanse auditmarkt in de gaten houdt.

BDO verloor 12 klanten, won er 2 en komt netto dus uit op min 10 SEC-audit klanten. EY was de andere grote winnaar in het vierde kwartaal van 2015. De firma wist 8 nieuwe klanten binnen te halen, verloor er 4 (netto +4).

KPMG verloor er 10, won er 3 en komt netto dus uit op min 7.

Gerelateerde artikelen