Autumn’22 Release van Exact
Met de nieuwe oplossingen en features kunnen mkb’ers hun organisatie verder digitaliseren en automatiseren. Er is meer werk te verrichten met minder werknemers – vanwege de krapte op de arbeidsmarkt en ziekteverzuim – en in minder tijd. Automatisering maakt organisaties minder afhankelijk van de omvang van hun personeelsbestand, en zorgt er bovendien voor dat mensen steeds kwalitatiever werk kunnen leveren.
Joep Hoeks, CPO bij Exact: “Bij Exact blijven we luisteren naar, en investeren in, de wensen van hedendaagse ondernemers, en laten we zien dat we meegroeien met het succes van hun bedrijf. Met de nieuwe oplossingen en features maken we het voor ondernemers zo gemakkelijk mogelijk. Juist in economisch roerige tijden is het belangrijk dat ondernemers zo veel mogelijk grip op hun bedrijf hebben. Dat maakt je weerbaar, en Exact biedt die grip. Door te automatiseren waar het kan kunnen de bedrijven zich focussen op de groei van de onderneming.”
No hands Accounting
Voor ondernemers die vaak te maken hebben met terugkerende boekingen, biedt de nieuwe feature van No hands Accounting een uitkomst. In plaats van een boeking telkens te kopiëren, maakt Exact Online automatisch de boekingen aan op basis van een ingestelde frequentie, zoals per maand en een einddatum. Op deze manier automatiseer je bijvoorbeeld de maandelijkse huur van een bedrijfspand. De gewenste frequentie en de periode waarin dit moet gebeuren stel je vooraf in.
Vanaf vandaag is het ook mogelijk om met No hands Accounting de waarde van je bedrijfsactiva zoals elektronica of bedrijfspanden, bij te houden. Een belangrijke stap in dit proces is het boeken van de periodieke afschrijvingen waarmee je de dalende waarde van je activa registreert. Ook deze boekingen kun je volledig automatisch laten genereren.
Koppeling Microsoft Teams
Na thuiswerken is nu hybride werken voor veel bedrijven de standaard. Veel organisaties gebruiken daarom programma’s als Microsoft Teams of Slack voor de communicatie tussen hun medewerkers. Met Exact Online HR bieden we de mogelijkheid om te koppelen met Slack en Teams. Zo kun je makkelijk zien wie er aanwezig/afwezig is, of er verjaardagen op de planning staan en krijg je een signaal als er een nieuwe medewerker begint binnen jouw bedrijf. Dit biedt een uitkomst om ondanks het vele thuiswerken nog steeds met elkaar in contact te staan.
Automatisch beltaken voor debiteurenbeheer
Exact Online Debiteurenbeheer is een volledig in Exact Online geïntegreerde oplossing (een add-on) voor het beheer van debiteuren en een belangrijke schakel in het volledig automatiseren van het facturatie- en betalingsproces. Met communicatiescenario's kun je vanaf niet alleen herinneringen laten versturen, maar ook automatisch beltaken laten aanmaken; een beller is immers sneller. Zo zorg je ervoor dat de verantwoordelijke persoon binnen jouw bedrijf zonder jouw tussenkomst een seintje krijgt wanneer er een klant moet worden nagebeld. Via dezelfde taak kan hij vervolgens verslag doen van het telefoongesprek en collega's laten weten dat het telefoongesprek is uitgevoerd.