Alfa en Bokkz komen met belastingadvies per minuut
De Belastingdienst kondigde eind vorig jaar aan dat de Belastingtelefoon jaarlijks circa 1,5 miljoen complexe vragen gaat doorverwijzen naar commerciële adviseurs. De reden hiervoor is dat de medewerkers van de Belastingtelefoon geen inzicht hebben in de persoonlijke situatie van mensen. Daardoor wordt naar schatting meer dan de helft van de inhoudelijke vragen onvoldoende beantwoord.
Om hierop in te spelen heeft Alfa een samenwerking gesloten met het online aangifteplatform Bokkz.nl. Binnen Bokkz worden particulieren en zzp’ers zoveel mogelijk proactief geholpen om hun belastingaangifte optimaal te regelen. Hierdoor blijft de adviesbehoefte beperkt tot concreet inhoudelijke vragen bij het invullen van de aangifte. ‘Grote en kleine vragen, onze onafhankelijke belastingadviseurs staan in de startblokken voor de klanten van Bokkz’, aldus Marco Vermin, lid van de Raad van Bestuur van Alfa.
De samenwerking met Bokkz biedt particulieren en zzp’ers de mogelijkheid om inhoudelijk vragen te stellen per e-mail tijdens het doen van de aangifte via Bokkz.nl. De belastingadviseur kan dankzij een functie in de software meekijken in de aangifte en de vragen via e-mail of telefoon beantwoorden. De service kost € 1,50 per minuut inclusief btw. ‘Wij zijn erg blij met de samenwerking met Alfa. Samen bieden we een unieke combinatie van fiscale expertise die op diverse manieren voor de klant toegankelijk is, zowel online, als via e-mail. En indien nodig beschikt Alfa over een groot kantorennetwerk, zodat fiscale hulp altijd dichtbij is,’ aldus Wouter Nijssen, CEO Bokkz.