Accountantskantoren worstelen met online zichtbaarheid

Professionele marketingafdelingen ontbreken bij de kleinere kantoren.

Accountantskantoren hebben het flink lastig om online zichtbaar te zijn. Velen weten niet goed hoe dat moet. Dat krijgt brancheorganisatie SRA te horen van aangesloten kantoren. 

Vooral structurele zichtbaarheid is een kopzorg. De meeste kleine en middelgrote kantoren beschikken niet over een eigen marketing- en communicatieafdeling. Social media en álles wat daarmee samenhangt er even bij doen werkt in de praktijk vaak niet of moeizaam, zo constateert SRA.

De branchevereniging heeft wel een paar tips op de website. Wat helpt is een vast moment op de dag prikken om aan de slag te gaan met social media-activiteiten. Ook het inschakelen van alerts en het gebruikmaken van een programma om social media-kanalen te managen, kan helpen.

Wesselman Accountants | Adviseurs geeft als tip om een balans aan te brengen tussen vakinhoudelijke informatie en de meer persoonsgerichte verhalen van bijvoorbeeld klanten en medewerkers.

Gerelateerde artikelen