Q&A Accountancy Expo: TriFact365
Partnerbijdrage van:
Deze keer zes vragen aan Martijn de Koning, directeur en mede-oprichter van TriFact365
1. Wat houdt jou bezig bij TriFact365?
“Bij TriFact365 streven we naar volledige automatische boekingsvoorstellen voor facturen en bonnetjes. Hiertoe ontwikkelen we met ons eigen ontwikkelteam vanuit Nederland zelflerende algoritmen. Concreet werken we in de zomer van 2019 aan verbetering van complexere situaties, zoals regelherkenning.”
2. Welke belangrijke trends zien jullie in de accountancy en/of bij administratiekantoren?
“Een belangrijke trend bij accountancy- en administratiekantoren is het automatiseren van de factuurverwerking. Niet alleen het inboeken van facturen moet geautomatiseerd maar je merkt ook de wens om de autorisatieprocessen te digitaliseren. Kortom, er moet efficiënter worden gewerkt.”
[avg-advertorial slug=”kom-naar-de-accountancy-expo-op-16-juni-2020″]
3. Hoe speelt TriFact365 hierop in?
“TriFact365 geeft de accountant (en klanten) de mogelijkheid om facturen digitaal te verwerken op één plek in de cloud. Facturen kunnen digitaal aangeleverd worden via de webportal, e-mail of via de app. De toepassing van zelflerende algoritmen zorgt ervoor dat facturen realtime herkend kunnen worden en er een automatisch boekingsvoorstel gepresenteerd wordt. Door gebruik te maken van de digitale autorisatiestromen van TriFact365 is het niet meer nodig om de facturen fysiek langs de verschillende fiatteurs te laten gaan ter goedkeuring.”
4. Welk probleem lossen jullie op voor accountants- en/of administratiekantoren?
“Accountants zijn veel tijd kwijt aan de administratie van klanten. Doordat er met TriFact365 efficiënter gewerkt kan worden, worden er tijd en kosten bespaard. Een ander probleem wat optreedt is dat ze geen overzicht hebben over al hun klanten heen. Facturen worden namelijk op verschillende manieren aangeleverd. TriFact365 zorgt ervoor dat alle facturen centraal op één plek in de cloud terecht komen. Vervolgens kan er via de automatische audit trail duidelijk bijgehouden worden welke stappen wanneer en door wie doorlopen zijn. Er is dus precies te achterhalen waar de factuur is en of deze al definitief geboekt is.”
5. Heb je een voorbeeld van een klant en welke resultaten het heeft opgeleverd?
“De afgelopen tijd hebben we met verschillende klanten interviews gehouden over hun ervaringen met TriFact365. Hieruit kwam naar voren dat de verwerking van facturen een stuk sneller gaat vanwege het automatische boekingsvoorstel. Dit scheelt hen namelijk veel handmatig overtypen van de gegevens. Daarnaast helpt TriFact365 ook bij het beperken van de piekdrukte in de BTW-maanden. Klanten geven aan dat in plaats van maandelijks de schoenendoos met bonnetjes en facturen te ontvangen, hun cliënten facturen zoveel mogelijk maandelijks laten uploaden middels de app of aanleveren via de e-mail. Meer klantverhalen kun je op onze website vinden.”
6. Welke innovatie(s) in jullie product komt/komen er dit jaar? Zijn die te zien op de Expo?
“Voor automatische regelherkenning raden wij iedereen aan om dinsdag 18 juni langs te komen bij onze stand, nummer 36.”