Q&A Accountancy Expo: Yuki
Deze keer vijf vragen aan Yuki:
1. Welke belangrijke trends zien jullie in de accountancy en/of bij administratiekantoren?
Er is al langere tijd een verschuiving binnen de accountancy gaande. De focus ligt bij kantoren niet meer puur op het verwerken van administraties, maar verschuift naar een focus op klanten adviseren en waarde bieden. Hierin is ook een verschuiving te zien van reactief naar proactief adviseren. Het wordt daarnaast ook steeds belangrijker om succesvol samen te kunnen werken met ondernemers, en ze als accountant gemak maar ook gebruiksvriendelijke oplossingen te kunnen bieden.
2. Hoe speelt Yuki hier op in?
We bieden kantoren een uniek alles-in-één platform. Dit zorgt voor een compleet overzicht en unieke inzichten, waardoor accountants hun klanten optimaal kunnen helpen en adviseren. Daarnaast zorgt Yuki voor efficiëntieverbetering en tijdswinst, en daardoor juist voor minder fouten en piekbelasting. Zo ontzorgen we accountants en zorgen we ervoor dat ze hun klanten een betere service en de juiste tools kunnen bieden. Ondernemers hebben met Yuki ook echt een management tool, die goed doorzoekbaar is en waarin ze kunnen doorzoomen naar essentiële informatie over hun financiën.
[avg-advertorial slug=”kom-naar-de-accountancy-expo-op-16-juni-2020″]
3. Welk probleem lossen jullie op voor accountants- en/of administratiekantoren?
Door vergaande automatisering en efficiëntieverbetering kunnen accountantskantoren de werkdruk met Yuki veel beter verdelen over het gehele boekjaar. Kantoren kunnen dagelijks volledig bij zijn met de administraties, in plaats van per kwartaal of halfjaar. Daarnaast gaat de klanttevredenheid en de kwaliteit van de administraties omhoog. We vinden het ook erg belangrijk om accountants te helpen door ze tips te geven en te adviseren op het gebied van andere relevante onderwerpen. We komen daarom graag langs om te sparren, en we organiseren regelmatig kennissessies en inspirationele events.
4. Heb je een voorbeeld van een klant en welke resultaten het heeft opgeleverd?
We zien onze klanten niet zomaar als klanten, maar als echte partners. En we hebben veel partners die echte Yuki ambassadors zijn. Om zoveel mogelijk van deze succesverhalen in de spotlight te kunnen zetten is er de blogreeks “Vijf vragen aan…” waarin we telkens een van onze partners vragen over hun kantoor, businessmodel en ervaringen vragen. Veel partners zien sinds ze met Yuki werken verbeteringen op het gebied van automatisering, kwaliteit en klanttevredenheid. Maar de meeste partners zien ook een groei in het aantal klanten. Veel ondernemers dragen via mond-tot-mond reclame hun accountant aan bij andere ondernemers, omdat boekhouden dankzij Yuki echt leuk geworden is.
5. Welke innovatie(s) in jullie product komt/komen er dit jaar? Zijn die te zien op de Expo?
Bij Yuki zijn we continu aan het innoveren en optimaliseren. We hebben in mei dan ook een heel belangrijke release gehad: de nieuwe Yuki Verkoop. Met deze module kunnen accountants hun klanten voortaan nog beter helpen. Ondernemers kunnen beter, sneller en effectiever verkopen. En accountants krijgen er extra gemak, snelheid en automatiseringsmogelijkheden voor terug. Dit alles zit ook nog eens in een vernieuwde en verbeterde interface. Een echte win-win dus. Natuurlijk kunnen bezoekers van de Expo deze nieuwe module bekijken! Het Yuki team staat klaar op de beursvloer!