Q&A Accountancy Expo: estos

Estos GmbH is een onafhankelijke softwarefabrikant met het thema Communicatie.

In de rubriek Q&A stellen we u voor aan de exposanten van Accountancy Expo 2019, Deze keer, vijf vragen aan Floyd Bloemberg, Sales Director/Regional Area Manager bij estos Benelux BV. “Met ons kantoor voorzien wij vele bedrijven met onze softwarematige oplossingen met als basis Unified Communications en het specialisme Telefonie CRM/ERP integraties. Hiermee optimaliseren wij de Business Communicatie Processen tot een ultiem klantgericht niveau. Tevens bereiken we met de oplossingen snelle en effectieve afhandeling van telefoongesprekken die tevens zeer klantvriendelijk zijn.”

1. Welke belangrijke trends zien jullie in de accountancy en/of bij administratiekantoren? 
“De trend die wij constateren in de accountancy en/of bij administratiekantoren is dat men de bereikbaarheid van de medewerkers wil optimaliseren maar vooral effectief wil werken waarbij de klant nog centraler staat dan voorheen. Men wenst snel de benodigde data bij de hand te hebben zonder dat eerst informatieve vragen gesteld moeten worden. Daarnaast wil men op een persoonlijke basis gesprekken aan kunnen nemen en die gesprekken zo klantgericht mogelijk af te handelen zonder onnodig tijd te verliezen van zowel de klant als de medewerker.”

2. Hoe speelt Estos hier op in? 
“Estos biedt hiervoor de gepaste oplossing op meerdere vlakken maar de echte ‘eye-catcher’ is dan toch de CRM/ERP  integraties die estos kan bieden. Verder is estos een oplossing met een enorme lange POI omdat estos een open platform is die toepasbaar is op zeer vele telefonie – en CRM/ERP oplossingen. Oftewel, zodra de keuze gemaakt is blijven de ingezette functionaliteiten en interfaces tot in lengte van dagen hetzelfde, terwijl de eigenaar van de oplossing vrijheid heeft om te switchen van telefonie providers en eventuele toevoegingen van nieuwe ( of extra) CRM/ERP applicaties.”

3. Welk probleem lossen jullie op voor accountants- en/of administratiekantoren? 
“Wij optimaliseren de bereikbaarheid, beschikbaarheid, effectiviteit, klantgericht werken en toegankelijkheid voor zowel de medewerkers als voor de klanten/relaties."

4. Heb je een voorbeeld van een klant en welke resultaten het heeft opgeleverd? 
“Er zijn meerdere succesvolle toepassingen bij diverse Nederlandse Accountancy organisaties. Deze referenties geven wij vrij bij directe contacten met geïnteresseerden/prospects. Wij beloven aan elke estos klant discretie of zij moeten ons de vrijheid hebben gegeven massaal hun gegevens vrij te geven. Maar men kan erop vertrouwen dat wij reeds een aantal tevreden klanten uit de branche hebben.”

5. Welke innovatie(s) in jullie product komt/komen er dit jaar? Zijn die te zien op de Expo?
“Recent hebben we de UC Web Communication Services geïntroduceerd die via een contactportal in de website van de gebruikmakende organisatie geïmplementeerd wordt. Hierdoor kan men op een zeer eenvoudige wijze video, audio conferences houden op op andere wijze contact te leggen via het internet. De klant kan op de contactportal zien of zijn/haar contactpersoon aanwezig is en zelf kiezen op welke wijze men wenst te communiceren. Een geweldige mogelijkheid van communiceren die kosten en tijd besparend werkt.”

[avg-advertorial slug=”kom-naar-accountancy-expo-2020″]