Vijf vragen aan bouw7: Bouwmanagement software in de cloud
Partnerbijdrage van:
Bouw7 is een van de exposanten van Accountancy Expo 2019 – het innovatie-event voor accountants – dat plaatsvindt op 18 juni 2019 in de Autotron in Rosmalen. Alle vakgenoten zijn welkom en kunnen zich hier gratis inschrijven met de code ADV2019.
5 vragen aan bouw7
1. Welke belangrijke trends zien jullie in de accountancy en/of bij administratiekantoren?
Met name accountantskantoren merken dat de klanten steeds meer behoefte krijgen als het gaat om advies richting automatisering. Van oorsprong is de accountant altijd al de vertrouwenspersoon geweest van zakelijk Nederland. Daar wordt dan ook al gauw de vraag gesteld; ‘hoe kunnen jullie ons ondersteunen naar de digitale transformatie van onze bedrijfsvoering?’ Dit gaat vandaag de dag verder dan enkel het boekhoudpakket, zo merkt ook de bouwsector op. De MKB bedrijven in de bouwbranche zijn steeds meer zoekende naar oplossingen voor het verder stroomlijnen van de diverse processen binnen de administratie. Waar dit nu vaak nog met veel ‘extra stappen’ gaat, is men zich er al wel van bewust dat dit ook sneller en efficiënter kan (of zelfs moet). Door het conservatieve karakter van de bouw is men vaak zelf niet kundig genoeg om het juiste advies in te winnen en wijkt men hierdoor uit naar de persoon die hen al jaren op weg helpt; namelijk de accountant.
2. Hoe speelt bouw7 hier op in?
Bouw7 is een nieuwe, jonge, maar vooral innovatieve partij in de bouw die specifiek inspeelt op de behoefte van het verder stroomlijnen van de ‘operationele’ en administratieve processen binnen een bouwbedrijf. Het doel is om o.b.v. de huidige manier van werken gezamenlijk te gaan kijken naar een passende oplossing binnen het platform bouw7 en alle (te koppelen) partners. Juist door het open karakter van de software (API), de focus op specifiek de bouw en het innovatieve vermogen van de organisatie, maakt bouw7 een ideale partner voor zowel de aannemer als de adviseur van de aannemer. Gezamenlijk met diverse accountants wordt reeds opgetrokken om de klant te voorzien van de juiste oplossing(en).
3. Welk probleem lossen jullie op voor accountants- en/of administratiekantoren?
We spelen als automatiseerder in op de vraagstukken die accountants en / of administratiekantoren krijgen vanuit hun bouwportefeuille over automatisering in de bouw. Doordat bouw7 koppelt met diverse partijen is het een veelzijdige partner in de bouw welke diverse keuzes kan bieden voor het digitaliseren van de processen van een aannemer. Gezien de toename van vraag naar kennis in de bouw en specifiek richting automatisering, kunnen wij hiermee als partner van dienst zijn voor de accountant. Op het moment dat een dergelijk vraagstuk zich voordoet bij een bouw georiënteerde klant trekken we samen op en adviseren de klant zowel vanuit projectmanagementsoftware, als boekhouding, verloning, etc.
4. Heb je een voorbeeld van een klant en welke resultaten het heeft opgeleverd?
Bouwbedrijven Jelle Bruinsma en Kimsma uit Friesland. Beide partijen met circa 60 / 70 man personeel hebben we in samenspraak met Bentacera op weg geholpen met het digitaliseren van de verschillende bedrijfsprocessen. In beide gevallen met als gevolg dat de volledige organisatie diverse automatiseringsslagen heeft gemaakt in de buitendienst (mobiele applicatie) en kantoor (projectadministratie, salarisadministratie en boekhouding).
5. Welke vernieuwingstip voor accountants om mee aan de slag te gaan?
De digitale transitie waar Nederland nu middenin zit heeft als gevolg dat partijen steeds meer de samenwerking gaan opzoeken. Het open karakter van bedrijven, applicaties en mensen is daarmee uiterst van belang. Gezien de adviserende rol (verschuiving) van de accountant en het vertrouwen wat hij of zij heeft bij werkend Nederland, kan hier mooi op worden ingespeeld. Op deze wijze ontstaat er tevens een nieuwe propositie voor de accountant- en administratiekantoren.
[avg-advertorial slug=”kom-naar-de-accountancy-expo-op-16-juni-2020″]