5 vragen aan de ContractenFabriek
De ContractenFabriek is exposant op Accountancy Expo op 19 juni.
5 vragen aan de ContractenFabriek
1. Wat doet de ContractenFabriek?
De ContractenFabriek is een Legal Tech Start-up en biedt via een online dienst (Software-as-a-Service) 150 slimme juridische contracten en documenten aan voor beroepsgroepen als advocaten, accountants, makelaars en HRM-managers.
De ContractenFabriek maakt het mogelijk om juridische contracten en documenten op een nieuwe, slimme en snelle digitale manier aan te maken en bij te houden. Diverse features zoals LegalSigning (digitaal ondertekenen), LegalAlert (notificatie) en LegalVault (cloud) zijn in het systeem geïntegreerd. Ook is er de mogelijkheid om een jurist een review van de gegenereerde contracten en documenten te verzoeken via het systeem.
Door de samenwerking met advocaten, die zelf ook het platform gebruiken, en het gebruik van slimme software, is het mogelijk om de kosten voor het gebruik zeer laag te houden:
Een los contract of document kost € 9,-.
Voor € 19,- per maand kan de gebruiker één maand lang unlimited het platform gebruiken.
Eén jaar lang unlimited het platform gebruiken kost € 119,-.
2. Welk probleem lost het op voor accountants- en/of administratiekantoren?
Via De ContractenFabriek wordt het digitaal opstellen, tekenen en bewaren van juridische contracten en documenten van verschillende rechtsgebieden eenvoudig voor medewerkers van accountants- en administratiekantoren. Door het gebruik van templates wordt het zo makkelijk mogelijk gemaakt. Standaard stukken tekst komen in het systeem te staan en gebruikers maken een contract door slechts het vullen van een invulformulier. Vergelijk het met het doen van een online bestelling.
Zo kan een gebruiker aan de hand van een invulformulier eenvoudig en in hoge mate zelf juridische documenten opstellen. De volgende stap in het proces is vaak dat een document voorzien moet worden van feedback en een digitale handtekening. Ook dat kan via De ContractenFabriek. Tevens kan de opsteller van een contract stakeholders betrekken via een workflow, of notificaties ontvangen als er updates zijn of als een opzegtermijn nadert.
3. Wat is er nieuw en uniek aan?
De combinatie van juridische content van een hoogwaardig niveau, het gebruik van slimme software en technologie en de lage tarieven maken dat De ContractenFabriek een grote toegevoegde waarde heeft voor de dagelijkse praktijk waar je als accountants- en administratiekantoor regelmatig juridische contracten en documenten nodig hebt. Denk bijvoorbeeld aan aandeelhoudersovereenkomsten, VOF-contracten of ontslagbrieven.
4. Heb je een voorbeeld van een klant en welke resultaten het heeft opgeleverd?
BBP Administratie is een administratiekantoor waar ze voor klanten tijdens de invoering van de AVG via De ContractenFabriek snel en goedkoop de vereiste juridische documenten zoals de verwerkersovereenkomsten hebben verzorgd.
BBP Administratie profiteert maximaal van De ContractenFabriek door het als digitale juridische bibliotheek te gebruiken. Daarmee ontzorgt BBP Administratie de klanten waar het om juridische contracten en documenten gaat, de loyaliteit van klanten wordt vergroot en BBP Administratie kan extra (juridische) diensten aan de klanten verkopen.
5. Waar kunnen geïnteresseerden meer informatie vinden?
Op www.contractenfabriek.nl is alle informatie te vinden.
Voor de bezoekers van de Accountancy Expo en Accountantweek.nl hebben we een speciale beursactie: 1 week gratis unlimited gebruik van De ContractenFabriek.
Om van de actie gebruik te kunnen maken is alleen het e-mail adres nodig. Dat kan worden gemaild naar info@contractenfabriek onder vermelding van ‘accountant actie’ of het e-mailadres kan op de Accountancy Expo worden doorgegeven aan de standmedewerkers.
[avg-advertorial slug=”kom-naar-de-accountancy-expo-op-18-juni-2019″]