Nationale Accountancy Awards: Volledige online boekhouding bij Thinq

Online boekhouder Thinq is een innovatieve Nederlandse organisatie, die gericht is op het aanbieden van online administratieve diensten aan ondernemers. Betaalbaar boekhoudgemak, betrouwbare belastingaangifte en adequate salarisverwerking staan er centraal. Op de achtergrond zorgt een team van specialisten voor controle en kwaliteit en kunnen ondernemers met al hun vragen en advies bij hen terecht. Marcel van Bakel, manager Thinq: “Thinq maakt het voor ondernemers mogelijk om minimale tijd aan hun boekhouding te besteden.”
Kunt u een voorbeeld geven van een klant waarvoor u een innovatief project bent gestart?
Marcel van Bakel: “Een coachingsorganisatie heeft onlangs de online boekhoudservice van Thinq succesvol ingezet. Deze klant vindt het belangrijk om onafhankelijk van plaats en tijd te kunnen werken. De organisatie werkt dan ook volledig in de cloud. Daarnaast streeft de organisatie er, om efficiencyredenen, naar om alle bedrijfsprocessen te automatiseren en willen zij al hun beschikbare tijd aan hun klanten besteden en vrijwel geen omkijken hebben naar overige zaken. Het mooie aan dit klantvoorbeeld is dat Thinq volledig aansluit bij hun manier van werken: een boekhoudoplossing die volledig online is en daarnaast de organisatie de ruimte geeft om alle beschikbare tijd aan klanten te kunnen besteden en minimale tijd aan de boekhouding.” 
  
Welk project was dit?
“We hebben dit bedrijf begeleid bij de overstap van een traditionele accountant/boekhouder naar onze online boekhoudservice Thinq. De klant is erg te spreken over het feit dat zij nu slechts drie minuten per maand aan hun boekhouding hoeven te besteden. Zij hoeven alleen hun inkoopfacturen te uploaden naar Thinq en Thinq verzorgt de rest van de boekhouding en de fiscale aangiften.” 
Wat was het resultaat voor de klant? 
“De klant heeft op diverse vlakken resultaten behaald: de boekhouding is volledig geautomatiseerd en in de cloud, de klant beschikt via de Thinq app altijd en overal over actuele financiële cijfers en heeft een enorme efficiencyslag gemaakt door nog maar minimale tijd aan de boekhouding te hoeven besteden. Het eindresultaat is, dat de organisatie vrijwel al hun beschikbare tijd aan hun klanten kan besteden.”
Welke dienst(en) biedt u vandaag die u twee jaar geleden niet bood en wat zijn de concrete resultaten hiervan?
“Onze diensten bestaan uit het online verzorgen van de boekhouding, fiscale aangiften en/of salarisverwerkingen voor klanten. Wij bieden ondernemers een complete online boekhoudservice en combineren de voordelen van online boekhouden met de kennis van onze boekhouders, fiscalisten, juristen en salarisspecialisten. Thinq neemt klanten de volledige boekhouding en fiscale aangiften uit handen. Via Mijn Thinq beschikken klanten over actuele management- en stuurinformatie.” 
___________________________________________________________________________________________________
De genomineerden voor de ‘Nationale Accountancy Awards 2015′ zijn accountants die slimmer werken, minder kosten in rekening brengen en beter adviseren. Die gebruik maken van de meest innovatieve technologie. Bent u zo’n accountantskantoor dat in aanmerking komt voor de Nationale Accountancy Awards? Meld u voor 1 maart 2015 hier aan. Bel of mail Alex van Groningen (avangroningen@alexvangroningen.nl) / 06 50 643 283 voor meer informatie.
___________________________________________________________________________________________________    
Hoe maakt uw kantoor gebruik van ICT in uw dienstverlening?
“ICT is de basis van onze online boekhoudservice. Ons beleid is erop gericht om de functionaliteit van Thinq continu aan te laten sluiten bij de klantvraag, nieuwe ontwikkelingen en wijzigingen in wet- en regelgeving. Wij bieden onze klanten compleet boekhoudgemak. Klanten kunnen 24/7 met Thinq werken op hun smartphone, tablet, laptop op pc. Ze hoeven bij Thinq niet zelf in te boeken; ze hoeven alleen een foto of scan van hun inkoopfacturen te maken en te uploaden naar Thinq. Door ICT slim in te zetten, maken wij het onze klanten steeds gemakkelijker.”
Gerelateerde artikelen