IMA-awards voor financial excellence

Het het Institute of Management Accountants (IMA) heeft woensdag vier bedrijven beloond met een award voor hun prestaties op het gebied van finance en controlling. Philips , Conquaestor, Volksbank en Auping ontvingen de award uit handen van Jeff Thomson, CEO en president van IMA.

De ceremonie vond plaats tijdens de tweede jaarlijkse bijeenkomst van IMA voor de financieel leiders van het Nederlandse bedrijfsleven. De vier bedrijven waren eregasten tijdens deze bijeenkomst.

Commitment

“Ik ben onder de indruk en geïnspireerd door het commitment dat elk van deze bedrijven toont op het gebied van finance en controlling. Zij leggen hierin de nadruk op het aantrekken, ondersteunen en verbeteren van de competenties van de professionals in finance en controlling”, zei Jeff Thomson, CMA, president en CEO van IMA tijdens het corporate recognition event. “Zo toont Royal Philips Healthcare bijvoorbeeld zijn inzet om zijn medewerkers in staat te stellen hun vaardigheden uit te breiden en te verbeteren, door steeds meer CMA-opleidingen aan te bieden.”

Belle Spaan van Royal Philips nam namens het bedrijf de award in ontvangst. “We zien deze award als een erkenning in de investering die wij doen in onze mensen. Doordat wij de CMA-opleiding aanbieden aan onze medewerkers, maken we de koppeling van de theorie naar de dagelijkse praktijk,” aldus Spaan. 

Robots op de werkvloer

Tijdens het event sprak Thomson ook over de invloed van robots en artificial intelligence (AI) op het werk in financiële functies. Werknemers in finance en controlling zouden dit naar zijn mening niet als een bedreiging maar juist als een kans moeten zien. Het is volgens hem nodig om nieuwe vaardigheden te ontwikkelen op het gebied van data science en data-analyse, omdat routinewerkzaamheden worden vervangen of uitbesteed. Om hierin mee te kunnen groeien zijn nieuwe digitale en technische vaardigheden nodig. Thomson gaf aan dat CMA’s en accountingprofessionals in het algemeen de leiding over robots en AI’s houden door hun vaardigheden te vernieuwen en te optimaliseren, zoals ze dat ook doen met bedrijfsmiddelen vanuit hun financiële rol.

IMA

IMA is een wereldwijde associatie van controllers, managementaccountants en financiële professionals in bedrijven en heeft meer dan 94.000 leden in 120 landen. IMA geeft wereldwijd vakinhoudelijke ondersteuning met onderzoek, het CMA® (Certified Management Accountant)-programma, bijscholing en bevordering van de hoogste ethische beroepsstandaarden. Het instituut is tevens in Amsterdam gevestigd met een kantoor, vanwaaruit het ook in Nederland een bijdrage levert aan het verhogen van de meerwaarde van registercontrollers, registeraccountants en andere financiële professionals.  

Lancering nieuwe marketingcampagne

Tijdens het event toonde IMA de nieuwe geïntegreerde marketingcampagne aan de aanwezigen. Een nieuwe commercial is hiervan onderdeel. In de spot wordt met een knipoog getoond dat medewerkers van vlees en bloed machines de baas blijven en niet andersom. 

Gerelateerde artikelen